2013. december 17., kedd

Egyedi evőeszköz süthető gyurmából

Idén lepd meg egyedi ajándékkal a szeretteidet, ehhez kiváló segítséget nyújt a süthető gyurma. Nagyon egyszerű elkészíteni, nem túl időigényes, ráadásul még praktikus is.




Mi kell hozzá?

- evőeszköz (villa, kanál, kés)
- süthető gyurma (én Fimo Soft márkájút vettem) minimum két színben
- tűzhely

Lépések: 

  • Végy evőeszközöket, mindegy milyet, bár szerintem a keskenyebb nyelű jobban megfelel a célra.
  • Szerezz be süthető gyurmákat, ezekhez a legtöbb dekor boltban mindenféle színben hozzájuthatsz. 
  • Gyúrd hosszan, mert úgy puhul meg, még hajszárítóval is rásegíthetsz, hogy ez a folyamat gyorsabb legyen. Ne ijedj meg, hogy morzsolódik először!
  • A már puha gyurmát, amit alapszínnek használsz (én esetemben a sárga), nyújtsd ki és hajtogasd rá az evőeszköz nyelére, a végén a maradékot pedig vágd le. A nyele vége így egyenes lesz. A hátulján az illesztést simogasd addig, amíg el nem tűnik. Ha mégis látszana a fonákján az egyenetlenség, dekorációval elfedheted.

  • A másik színedből (nálam piros), vékony kígyókat készíts és egyenként formázd a betűket. Elég időigényes, de mutatós. Ezután én szívecskéket készítettem, de persze akármilyen formát csinálhatsz, csak ügyesség és türelem kérdése az egész. Jól nyomkodd rá a dekorációt és a betűket, hogy összetapadjanak és később mosogatható legyen.

  • Ajánlom, hogy sima felületre helyezve készítsük el, mert minden egyenetlenség nyomot hagy a gyurmán, sajnos a körmünk is.

  • Ezután előmelegített sütőben 5-10 perc alatt megsütjük a szépen kidekorált evőeszközöket. A sütőt én a legkisebb fokozatra állítottam és folyamatosan néztem, hogy meg ne égjen. Sok helyen olvastam, hogy könnyen megég, és a gyurmára írt 30 perc irreálisan hosszú idő. Nálam elég volt 10 perc, szóval ezt ajánlom nektek is.
  • Hagyjuk kihűlni, aztán már csomagolhatjuk is. 
Tipp: Egy szép, kibélelt díszdobozban még jobban mutat majd.

Jó gyurmázást mindenkinek!