2014. január 19., vasárnap

Táskák a mindennapokra

Megmutatom milyen táskákra van szükséged, ahhoz, hogy minden alkalomra felkészült légy. A saját kollekcióm pár darabján át megismerheted, hogy melyek azok a típusok, amik szinte kötelezőek. Egyre jobban törekszem arra, hogy funkcionális vásárló legyek és ne egyfajta shopping királynő. Fontosnak tartom, hogy ezek a darabok kombinálhatóak legyenek a ruhatárammal és ne nyomják agyon az öltözékemet. A stílus a lényeg nem a márka vagy az ár, de ettől függetlenül a nagy divatházak kreációi közt is vannak fantasztikus darabok.



1      1. Fekete basics

A kis fekete ruha barátnője és hű társa. Minden nő alapdarabja, hiszen tökéletesen illik bármilyen alkalomra. Nekem (jobb oldali) egy közepes méretű lett a tökéletes választás, mivel ebbe belefér a neszesszerem, pénztárcám, kulcsom és még egy vékony pulcsi is alkalom adtán (no meg a lomjaim). Hol tettem rá szert? Turiban potom összegért, körülbelül 800 Forint volt és életem egyik legjobb vásárlásának bizonyult azóta.

A bal oldali pedig egy Fred Perry táska, ami szövetből készült, így esőben nem lesz a legjobb választás, viszont tökéletes mérete és egyterű kialakítása megfelelő alap darabbá varázsolja. Szintén kilós turkáló körutam szerzeménye, ha saccolnom kell hasonló áron vehettem mint a jobb oldali testvérkéjét.



2   2.  Óriási pakolós



Ezt a szerepet nem rég sikerült kiosztanom egy táskának. Hónapokig csak nézelődtem, aztán egy adok-veszek facebookos lapon rábukkantam egy kincsre, egy replika táska személyében.  Alapvetően nem tetszik a Gucci, talán a zöld-piros csíkok, amik megfognak, de barna színű táskáitól világgá mennék. Ez a másolat 4000 Forintért lehetett az enyém és így feketében az egymással szembefordított G betű is mutatós. Nagy szerelem lett! Minden belefér, ami ilyenkor télen nagyon fontos, hiszen esernyőtől elkezdve, kesztyűn, sapkán, sálon át még egy termosz is jól jön a hidegben.





 3.       Elegáns

Hódítanak a boríték táskák ebben a szezonban is. Nekem kifejezetten téli nincs ezen kategóriában, hiszen a többi táska nagyjából ellátja ezen feladatokat. Mégis bemutatok egy szerintem basic darabot. Barna színű, óarany csillámokkal és csattal díszített. 



 4.       Feltűnő

 Egy egész kicsi, ám praktikus régi iskolás táska kinézetű darabom feldobja az elegánsabb napjaimat. A legfontosabb dolgok belesűríthetőek és két fakkja és kis zsebe remekül átláthatóvá teszi . Hosszú pántja is van ám, így átvetem a vállamon és már roboghatok is a dolgaimat intézni. Egy piros táska pedig minden nőnek jár.



Másik darabom egy kígyómintás fekete fehér szögletesebb és nagyobb táska. Praktikus a kialakítása, elegáns és vagány és megkapaszkodni, 500 Forintba került.


 5.       Klasszikus

Két táskát is tartok ebben a kategóriában egy barna és egy fehér a kedvenc és nélkülözhetetlen. Ezek közepes méretűek és mindkettőt használtan szereztem. A fehér Prada replika egy Hádaban nézett bánatosan rám, pont úgy, mint egy doboz kiskutya… Fogadj be, kérlek! Így kifizettem a "horribilis" 2000 forintot és otthont adtam és elég sok munkát számára. Amúgy is vágytam egy hófehér táskára, tehát indok kipipálva. ;)


A barna még Dániában egy loppedmarkeden lett az enyém szintén fillérekért és igazi Louis Vuitton. Az alakja nem volt a kedvencem, de használat közben rájöttem, hogy praktikus és csupán alul méretezettnek tűnik, valójában megfelelő méretű az igényeimhez. Egyetlen hibaként a pántját tudom felhozni, mivel vállra nem lehet akasztani, ezért csak a karomon hordhatom.


 6.       Bulizós

Bulikban én félve teszem le a táskám, hiszen sokszor hallunk róla, hogy eltűnt ez vagy az belőle, vagy magának a táskának kelt lába. Ilyenkor egy kis batyuvá összehúzható táskát viszek magammal. Ezt még a New Yorkerben vettem, de sokszor látom ezt a tipusú, fazonú táskát turkálókban. Kicsinek tűnik, de közepes méretű, ami nyáron nagyon praktikus, hiszen egy pulcsi is belefér a hűvösebb estékre. Láncok díszítik, de amikor nem akarom a vagány megjelenését, egyszerűen a hátulját fordítom kifelé. 




7.   Utazó táska

Ha csak pár napra utazunk el elég egy közepes méretű utazó is, amit pár ezer forintért beszerezhetünk. Én egy nagy fekete arany szegecses darab mellett tettem le a voksomat, ami egészen Dániáig kísért. Nagyon szeretem mert két rekeszes és az elválasztó pici rész is cipzáros zsebbel van ellátva. Én és sok nőtársam problémája, hogy bármekkora táskát képes megtölteni, ennek kivédése érdekében választottam ezt a nem túl nagy darabot. Még a repülőre kézi poggyászként is fel tudom vinni. Divatos, szép és praktikus, mi kéne még? :)

Legközelebb a nélkülözhetetlen cipőimet mutatom be nektek.