2014. március 14., péntek

Fogyókúrás tippek- Ahogy én csinálom

Bizony hét ágra süt a nap, egyre jobban kúszik fel a hőmérő higanyszála, itt a tavasz. Boldogságra ad okot a természet, viszont a karácsonyi fogások nyomai, azért nyomasztanak. Ha most ezeket a tanácsokat megfogadod garantáltan egyszerűbb lesz a fogyás és szenvedés mentesebb. Én minden tavasszal így küzdöm le a plusz kilókat és aki ismer tudja, hogy voltam ám 60 kiló is (most olyan 46 vagyok), szóval tudom miről beszélek.










1. Kis tányérból egyél!

A fogyás leglényegesebb pontja, hogy az agyunkat átverjük, hiszen az éhségérzet agyi inger. Ha kis tányérba jól elrendezve szétpakolva tálaljuk az ételt biztos, hogy kevesebbet fogunk enni, hamarabb fogjuk érezni a teltség érzését. Én kávéscsésze aljából eszek... Emellett nem árt, ha csak az étkezéssel foglalkozunk és nem tévézünk, vagy facebookozunk közben, így biztos, hogy jól lakunk. Lassíts a tempón is ha kajálásról van szó.

2. Rágózz napközben!

Egyszer olvastam valahol, ha az ember rág, akkor az agya úgy értékeli, mintha evett volna. Erre tökéletes eszköz a cukormentes rágógumi és ráadásul a leheletünk is üde lesz.









3. Minden étkezés előtt víz

Minden étkezés előtt 10 perccel igyál egy pohár vizet, ezzel a pocakod már jelentősen tele lesz, kevesebb étel fér bele.


4. Almaecetes víz, vagy citromos

Almaecet igazi csodaszer, ha fogyásról van szó. Minden étkezés előtt, vagy után inni szoktam egy pohár almaecetes vizet (aki nem bírja, annak citromos vizet ajánlok), mivel ez azonnal elkezdi bontani a táplálékot és zsírégető hatásának köszönhetően fogyaszt. A hiedelmekkel szemben nem lúgosításra jó, ugyanis nem lehet lúgosítani a szervezetet, vagyis de hiperventillálással, az pedig senkinek se ajánlom :D Szóval beindítja a fogyást, kis lökést ad az anyagcserének, segíti az emésztést az almaecet. :) Nálam a narancsbőrt is eltüntette, szóval erre is tökéletes. Almaecetről már írtam ITT olvashatjátok.

5. Napi 2-3 liter folyadék

Inni, hogy a fogyásnál felhalmozódott méreganyagok könnyen kiürülhessenek. Sokaknál az a gond, hogy ahogy elkezdenek fogyni narancsbőrösek lesznek, ez azért van mert nem fogyasztanak elegendő vizet.




6. Sok zöldség

Végre lassan érnek a zöldségek (és olcsóbbak lesznek), a paradicsom, paprika és uborka fantasztikus fogyókúrás csemege. A répát kifejezetten ajánlom, mivel megölt és nasinak is optimális (ráadásul a béta karotin miatt szebben barnulunk tőle, ez is elkel). A káposzta pedig minden diétázó hű barátja. De a sor még folytathatnám. Zsani írt egy diétás menüről, amit ITT olvashattok.







7. Iktasd ki a szénhidrátot!

A tészta, péksütemény és kenyér sajnos nagy ellenség, hiszen ezek hizlalnak a leginkább. A köreteket cseréld le zöldségekre és lehetőleg hagyd ki a kenyeret és tésztákat teljesen az étrendedből. Nehéz lesz de kibírható, két nap után nem fog hiányozni.


8. Vezess ételnaplót! 

Végy egy füzetet és minden nap könyörtelenül írd le, hogy mit ettél, semmit se hagyj ki, még az üres kávét sem! Így jó rálátást kapsz, hogy mégis mit és mennyit viszel be egy nap. Húzd alá, amit nem kellett volna elfogyasztanod. Másnap már automatikusan a tiltott fogásoknál mérlegelni fogsz.


9. Sétálj!

Ahova csak lehet gyalog menj, így garantáltan izommá alakul a zsír és nem leszel plöttyedt a fogyás után. Azt mondják, hogy a séta, majdnem annyi kalóriát éget, mint a kocogás. Ha sikerélményt akarsz, akkor mérd le google útvonal tervezővel, mennyit mentél egy nap.


10. Étcsoki
Étkezés előtt egy kocka étcsoki csökkenti az étvágyat és boldogsághormont szabadít fel. Nassolás helyett étcsoki ajánlott, hiszen nem igazán hizlal, viszont elegendő energiával lát el. Nasinak még ajánlom az alma szirmot, a mogyorót, diót kis mennyiségben.






11. Vitaminok

A magnézium könnyíti a fogyást és izommá alakítja a bevitt táplálékot, így nagyon ajánlom mindenkinek. A sok méreganyag távozását megkönnyíti a kalcium így erről se feledkezz meg. Sok esetben a vitamin hiány okozza a hízást, tehát nem árt egy multivitamint szedni. 

Tavalyi diéta utáni alakom

12. Sok fehérje
Lassabban emésztjük meg és tovább tart a teltségérzet, így elkerülhetjük a farkasétvágyat. Amikor diétázom, van hogy csak fehérjét eszek. Tojást sokféle képen elkészíthetjük, így változatosabb az étkezés. Ezen kívül a húst és a túrót ajánlom még nagyon. Az utolsó kilók leadásához a teljes fehérje diéta az ajánlott kis zöldséggel.



Remélem segítettem nektek és gyorsan és hatékonyan fogtok megszabadulni a plusz kilóktól. Azt még tartsátok szem előtt, hogy hetente egyszer mérjétek a súlyotokat és a centimétereket is mérjétek le akkor.


Sok sikert!

5 megjegyzés :

  1. Sosem fogyókúrázom! Vegetáriánus vagyok, és degeszre eszem magam, mégsem hízok. :D Próbáljátok ki, nem fogtok csalódni. Ha a tejterméket és tojást is csökkentitek, akkor fogyni is fogtok. Energiában nincs hiány, finom falatokban sem és koplalás nulla. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát lehet ez is működik, de az ellenkezője is nagyon hatásos a húst, tejtermék és tojás. Én nem tudok lemondani az állati fehérjéről. Amúgy annyiban nem értek egyet veled, hogy sok vegetáriánus és vegán is elhízik, szerintem ez szintén alkati dolog, hogy miből mennyit ehet az ember és kinek mit tolerál jobban a szervezete. Szerintem mindenkinek ki kell kísérleteznie mi az ami beválik az étkezésnél. :)

      Törlés
    2. Ne feledkezzünk meg továbbá arról sem, hogy ezeken a meleg napokon sokan szeretnek sört fogyasztani, mivel hűsít- férfiak is, de mivel már léteznek ízesített sörök így a nők is-
      de ezek is hizlalnak, ugyanúgy, ahogy a cukros üdítőitalok is.

      Törlés
    3. Bármilyen ízesített üdítőről van szó, nos szerintem nem iktatható be a diétába, mert a legtöbb tele van cukorral, vagy édesítővel. De minden diétába kell időnként egy kis bűnözés napot beiktatni én heti egyszer csinálok ilyet és akkor azt eszek amit megkívánok, nyilván mértékkel és csak egy dologra korlátozódik a kihágás. :) A detox vizeket viszont mindenkinek ajánlom, vízbe gyümölcsöt kell vágni és hagyni állni, nagyon finom és egészséges. :)

      Törlés