2014. július 28., hétfő

A zsenik kávéja, avagy az agy doppingja. KIPRÓBÁLTAM

Nemrég olvastam, hogy a szilícium völgyben a egy zseni  Dave Asprey nevű techguru egy speciális kávét fejlesztett ki, ami növeli az IQ-t és még fogyaszt is. Na ná, hogy kipróbáltam és egy hétig minden nap ittam egy bögrével a golyóálló kávénak nevezett csodaszerből.















A tibeti jakvajas tea ihlette meg, amit tovább gondolt és kávéval helyettesítve a teát egy erősebb szert hozott létre.


Meleg kávéba könnyen megolvad a vaj és a zsír

Asprey azt állítja, mióta fogyasztja a keverékét fogyott 40 kilót, 12 ponttal nőtt az IQ-ja és napi 5 óra alvással beéri naponta. Hát ez nagyon jól hangzik és ami még meggyőzőbb, hogy 5 évig vizsgálta tudományos kísérleteknek vetette alá, vagyis orvosilag bizonyítottak ezek a hatások (tehát semmi káros nincs benne!, de mi is lenne a kávé, a vaj, vagy az egészséges kókuszolaj?) . 



Recept:


-2 evőkanál teavaj

-1 teáskanál kókuszolaj (kókuszzsír)
-2,5 dl kávé

Az egész nagyjából 500 kalória.



Kókuszolajat már sok hipermarketben is lehet kapni, de bioboltokban nagy kiszerelésben 1000 Ft körüli összegért beszerezhető. Tea vajból a drágábbat vettem, biztos ami biztos. A kávé pedig a megszokott márkám maradt. 


Amikor még nem olvad bele a vaj és a kókuszzsír

Elég undorítóan hangzik a keverék, aztán belegondoltam, hogy a tipikus angol fekete teába is szoktak vajat tenni és mennyei, így nyitottan álltam az új gasztro élményhez. Amúgy is vedelem az almaecetes vizet, ami nem túl finom és, ha fel vagyok fázva a cickafarkfű teát, ami rémes, szóval ezeken ez se tehet túl gondoltam. A keverék tejes kávéra emlékeztető színű és elég finom illatú. Ezután belekortyoltam és csodálatos selymes tejszínes kávéhoz hasonlító ízt tapasztaltam, aki nem szereti a kávét az is könnyen el tudja fogyasztani, mivel tompítja a jellegzetes keserű aromát. Nekem ízlik és mivel cukor nélkül iszom feketén a kávét amúgy is, így felüdülés volt ez az élmény.



A keverék nagyjából fél óra múlva ütött be, felpörögtem, energikusnak éreztem magam és alkotási kedvem is beindult. Azt vettem észre, hogy az osztott figyelmem is még jobbá vált. A régen fél készen álló cikkeket is rendre befejeztem, amik már régóta sorakoznak a blogon. Azt hihettem volna, mint örök kételkedő, hogy ez csak a placebó hatás, no de ennyi napon keresztül? 



Fogyást ígért, nos első nap után azonnal fogytam, pedig sok sok fagyi és kaja ment le a kávé mellett. Én nem tapasztaltam, hogy csökkentné az étvágyamat, de az feltűnt, hogy többször, de kevesebbet ettem egyszerre. Az ízek iránti csillapíthatatlan vágy viszont csitult, ami a diétáknál ugye a legnehezebb rész. Mellékhatásként hasmenést ír, de én ezt a kellemetlen tünetet nem tapasztaltam, viszont begyorsult az amúgy csiga lassúságú anyagcserém jelentősen már az első napokban. Mivel állapot felmérés is a teszt közepén volt, megállapították, hogy az anyagcserém megfelelő ütemű és én ezt ennek a keveréknek tudom be abszolút.
Egy rohanós reggelen

Néhány nap fogyasztás után azt vettem észre, hogy később fekszem le, mint szoktam, megmagyarázhatatlanul sok energiám volt és egyszerre még több dolgot tudtam csinálni és koordinálni, mint máskor. A holt pont minden délután 2-3 között ütött be, pár percre ólmos fáradtság tört rám, de amikor lehetőségem lett volna simán, hogy lefeküdjek aludni, mire eldőltem az ágyon el is múlt a késztetés és ismét energikus voltam. Magyarul ez a holtpont pár percnél nem tart tovább. Sokkal több posztot készítettem és kreatívabb ötleteim voltak ezen a héten és én ezt ennek a kotyvaléknak tudom be. A környezetem is észrevette ezt, így már anyukám és az öcsém is issza reggel ezen doppingszert. Bátran ajánlom mindenkinek, aki jobban szeretne teljesíteni, több időt szeretne nyerni (hiszen így megnyúlnak a napok, időrés alakul ki:)) és aki fogyni szeretne.

Egy hét után bizton állíthatom, hogy sokkal több energiám van egész na, kitolódott az ébrenlétem, 6 óra alvás teljesen elég. Okosságot nem tudtam felmérni, de probléma megoldó képességem és kerativitásom szerintem jobban teljesít, amióta iszom a golyóálló kávét. Fogyás? Nos 1 kilót leadtam, méghozzá úgy, hogy direkt abbahagytam előtte a diétám, hogy teljesen reális képet fessek a súlyom változásáról és ezalatt az egy hét alatt normálisan ettem. Más esetben híztam volna, de most fogytam is. Lehet ez lesz a tökéletes diéta nekem, de azért a fogyásról szóló résznek adjunk még egy hónapot, hogy levonhassuk a konzekvenciát.

Úgy döntöttem, hogy facebookon beszámolok időnként majd a tapasztalataimról ezzel kapcsolatban, hogy még relevánsabbá váljon az a bejegyzés és teszt.

35 megjegyzés :

  1. Ez nagyon érdekesen hangzik, mindenképp számolj még be az eredményeidről. :) Energia szinten én is rosszul állok napközben, lehet, hogy kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legfeltünőbb különbség az, hogy nem fáradok el csak nap végére, kevesebb az alvás igényem és jobban megy a koncentráció. Blog tekintetében az írás és a kreativ ötletek. És mivel erre az időre abbahagytam a diétám még arról is be tudok számolni, hogy ekkor híznom kellett volna, de fogytam egy kilót egy hét alatt, ami azért szép. :)

      Törlés
  2. Ezt mindenféleképpen kipróbálom ^^ Köszönöm, hogy leírtad :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit :) Kövesd a blogot továbbra is, mert majd beszámolok a facebookján az eredményekről.

      Törlés
  3. Szia! :-)
    A két es fel deci kávé feketén vagy tejjel?
    Ha feketén javasolt, szerinted lehet azert bele tejet tenni?
    Köszönöm :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én feketén iszom a kávét, így a tej szóba se jött, de szerintem simán bele teheted, de a cukrot mindenképp hagyd ki. :)

      Törlés
  4. Jó pofa , érdekesnek hangzik . Bár nem tudom mitől lesz zsírégető . A teavaj nem kimondottan diétás cucc . A kókuszolaj egy nagyon jó zsír , de h zsírégető azt nem mondanám :D . Az energiában nem kételkedek. Egy sima feketéhez képest 10es skálán mit mondanál rá ? Mert a kávéval nekem a fő bajom h feldob aztán zuhanás . Míg mondjuk a zöld tea egyenletesen dob meg . Köszi szépen , ha nem leszek ennyire szigorú diétán majd kipróbálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia Nos begyorsítja az anyagcserét szerintem ezért fogyaszt. Átlag kávé után jön az ásitozás, itt is van mély pont de alig pár perc, mire elhatározod, hogy alszol, vagy még kávé, addigra átlendülsz a mély ponton, nekem legalább is ez volt a szitu. Sokkal éberebb és nem voltam fáradt egy nap se, azt mondom, hogy 200%-al jobb a sima feketénél. :) Amúgy én ezt a fogyókúrát csináltam, amit magamnak dolgoztam ki ha plusz tippet szeretnél: http://kialakito.blogspot.hu/2014/03/fogyokuras-tippek-ahogy-en-csinalom.html

      Törlés
  5. Szia! Éhgyomorra ajánlott fogyasztani vagy lehet reggeli után is? Köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem reggelizek soha, képtelen vagyok reggel enni, így én akkor csináltam. De amit tapasztaltam, hogy elveszi az étvágyat is. Nem tudom, hogy kaja mellett mennyire fogyaszt, de pörgetni biztos fog úgy is. :)

      Törlés
  6. Szia! :) A teavajat nem lehet esetleg helyettesíteni sima vajjal? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A teavaj a sima vaj szerintem. De margarinnal biztos nem helyettesíthető, mert az növényi eredetű, a vaj meg ugye állati eredetű. Max úgy tudom elképzelni, hogy több kókuszolajat teszel bele és kis tejjel kevered és kihagyod a vajat. (de lehet igy nem hatékony)

      Törlés
  7. 2,5 dl fekete kávé kell bele? Az elég soknak hangzik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hosszú kávéként kell inni. Egy kis presszókávé felvizezve.

      Törlés
  8. Válaszok
    1. Nem. Én semmiképp nem tennék bele. De nincs keserű íze amúgy, elveszi a vaj és olaj a kávé zamatát.

      Törlés
  9. Szia Te milyen kávéba teszed?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia
      Mostanában lusta vagyok kávét főzni, így instant kávéba teszem ugyanaz a hatása. Arra figyelek viszont, hogy az instant kávé jó minőség legyen, ne tartalmazzon adalékokat, csak szárított kávét. :)

      Törlés
  10. Szia!
    A legutolsó bejegyzés óta eltelt lassan egy hónap. Megosztanád a tapasztalataidat? Mi történt azóta? Fogyasztod még? Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó hogy kérdezed és emlékeztettél. :) Nos normál táplálkozás mellett ami rám nem volt jellemző, nagyon keveset ettem, hogy ne hizzak simán tartottam a súlyom, bár igy nem fogytam, de legalább jókat ettem. Meg én közel vagyok az ideális súlyomhoz így nagy fogyásról nem tudok beszámolni amúgy se. Álmosságnak viszlátot integettem, minden nap energikus vagyok, ha véletlen kimarad a kávé ezen formája, viszont elfáradok, mint régen is és vannak a napnak ásítozós részei. Még mindig mindenkinek ajánlom, sőt végeztem a kókuszolajról egy kis kutatást majd irok róla is egy posztot, mi mindenre jó. :)

      Törlés
  11. Szia! :) Ez most lehet, hogy nagyon hulye kerdes lesz, de a 2 evokanal teavajat hogy kell ertelmezni? :D Folyekony formaban?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsi csak most láttam, hogy írtál. A rendes vaj, csak ez a hivatalos neve, ilyen kis téglatest alakú szokott lenni. :)

      Törlés
    2. Semmi gond! :) Azt ertem, hogy milyen vaj, csak az evokanalat nem tudom ertelmezni! :D marmint igy kemeny formaban menjek kanallal a vajnak? :D vagy elotte olvassam fel, esfolyekony formaban 2 evokanal? :)

      Törlés
  12. Ne haragudj, hogy megjegyzem, de több mondatod is elég rosszul van szerkesztve, mintha nem olvasnád el, hogy mit írtál le.
    Pl: "napi 5 óra alvással beéri naponta"
    Még egyszer bocs, nem akarok fikamatyi lenni, de emelné a színvonalat, ha erre is ügyelnél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem haragszom. Majd figyelek rá, bár a kifogásolt mondat szerintem teljesen értelmes. :)

      Törlés
  13. Szia,engem is érdekelne,hogy a vajat soima kanállal kell számolni,vagy olvaszott állapotban kell mérni :)köszönöm.

    VálaszTörlés
  14. Szia! Nekem sajnos nem vált be "energia bomba" ként, viszont az, hogy a kávémba kókuszolajat rakok, kifejezetten jó az emésztésemnek. Mióta kipróbáltam ezt az italt, elhagytam belőle a vajat, de azóta is kókuszolajjal iszom a kávémat! :) Köszönet a posztért, hasznos volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy legalább egy komponens bevált akkor :) A kókuszolaj amúgy is tök egészséges :)

      Törlés
  15. Szia! Ha jól értem Te nem reggelizel és reggel fogyasztod? Én sem reggelizem és azon gondolkodom hová iktassam be. Reggeli helyett, ebéd előtt (helyett?) vagy ebéd után. Esetleg 10-11 óra körül:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen sajnos a reggeli nem megy nekem, de reggeli előttre, vagy utána is beiktathatod, ahogy jól esik. Én mondjuk tízóraira tenném be, ha reggeliznék, vagy reggeli előtt egy órával. :) A fogyás verzió eleinte tapasztalható, így hónapok iszogatása után már tudom, mivel akkor felpörgeti az anyagcserét, viszont sokkal aktívabb vagyok, amikor iszom, ha valahogy kimarad, hiányzik. :)

      Törlés
  16. Szia. Én sajnos csak most olvastam ezt az írást, de ami késik az nem múlik. :) A kérdésem az lenne, hogy naponta csak egyszer lehet ilyen kávét inni, vagy lehet kétszer is? Én sem tudok reggelizni - képtelen vagyok rá - de mikor beérek dolgozni iszom egy nagy bögre tejes kávét és dél körül még egyet. Tulajdonképpen kaja helyett, mert enni nincs időm. :/
    Szóval, lehet inni kétszer is egy nap? Reggel és délben? Válaszodat előre is köszönöm. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én akkor innám a helyedben, amikor reggel a melóba iszod. Szerintem elégnek fogod érezni egész napra. :) Max sima kávét igyál délben. :)

      Törlés