2015. január 13., kedd

Milyen egy esküvői ruhapróba?

Sokan olvastátok már azt a posztot, amiben beszámolok az Esküvő kiállítás élményeiről, de most a különlegesebb részéről fogok írni. A poszt címe lehetett volna az is, hogy Esküszöm rosszban sántikálok!, de maradtam a klasszikus megfogalmazásnál.

 Mindenki, aki szeretett volna ezen a napon, próbálhatott két szalonban is Nyíregyházán ruhákat. Persze ezt nem hagyhattuk ki a barátnőmmel, azonnal felkerestük mindkét helyet és vegyes tapasztalatokkal gazdagodtunk. Előző élményeinkből kiindulva, úgy véltük, úgy tudjuk a leginkább felmérni a viszonyulást ezekben a kölcsönzőkben, a fogadtatást és magát a hangulatot, ha maradunk menyasszony bőrbe bújva. (Az esküvőkiállításról szóló cikkből kiderült milyen nyomásra váltunk menyasszonnyá egy napra.) Az igazat megvallva, ugyan még nincs gyűrű az ujjamon, de már rendszeres téma Botonddal köztünk az esküvő és a gyerekvállalás, nos öregszünk. :) Ebből kiindulva gyakorlatilag én is az esküvőmre készülök és a cikkből kiderül mennyire fel is lelkesedtem ezen téma iránt a próbák végére. 









A videóban látott figyelmesség és profizmus az én ruhapróbámat is végig kísérte és szuperül bemutatja a szalon kialakítását, így érdemes ezt is megnézni. (Forrás: http://www.eliteskuvo.hu/eskuvoi-ruha)

Elite szalon







Ahogy már említettem két szalonba is voltunk az első az Elite volt, aminek a ruhái és kiállítási elemei (tudjátok a zsabós, cilinderes vintage "öltöny" és hozzá illő régi menyasszonyi ruha) lenyűgöztek. A másik szalon pedig az Universum üzletház emeletén található Nyíregyházán. 


Először az Elite szalont kerestük fel, ahol nagyon barátságosan és kedvesen fogadtak bennünket. Kicsit várnunk kellett, mert mások is próbáltak, de kényelmes székekben ülve időztünk, gyönyörködve a szalon szépségében és természetesen a ruhákban. A báli szezon lassan közeledik, így természetesen a színes estélyiket is végiglapoztam és megnézegettem az vőlegény kellékeit is a nagy naphoz. Kávéval kínáltak minket és várakozás közben is nagy figyelmet fordítottak ránk, amit én még boltban sosem tapasztaltam, lenyűgöző. Megtudtuk, hogy minden ruhát három-négy alkalommal visel menyasszony, ezután az uszályát levágják és táncruha lesz belőle, majd ismét pár alkalom után leselejtezik, vagyis innentől megvásárolható a bérleti ár környéki összegért. Ebben a szalonban tehát nem csupán kölcsönözni lehet a ruhákat, vásárolhatunk is magunknak is, és aztán a lányunkat terrorizálhatjuk, hogy ő is ezt viselje az esküvőjén. :)


Miután ránk került a sor a nagy próba fülkében, Marilyn Monroe takarásában ölthettük fel a lélegzetelállító ruhákat. Az állványon rengeteg spanyol és amerikai csipkecsoda, szatén ruha, sorakozott, amik gyöngyöknek és strasszoknak köszönhetően ragyogtak, szikráztak a fényben. A menyasszonyi ruha felvétele nem egyszerű művelet, először az abroncsos szoknyát kell felölteni és ezután jöhet csak a ruha. Alulról adták rám, egyedül szerintem fél órás szenvedéssel tudtam volna belebújni, de a tapasztalt eladónak köszönhetően két perc alatt belecsúsztam a pompás királynői darabba.











Természetesen mielőtt választottak Nekem ruhát megkérdezték az elképzelésemet, fazont, színárnyalatot és díszítettséget illetően. Abban biztos vagyok, hogy egyszer az életben királynős ruhát szeretnék ölteni, így nem kétséges, hogy a menyasszonyi ruhámnak ez lesz a fazonja. Ráadásul az alkatomhoz ez mutat a legjobban, hiszen kiemeli a vékony derekam és jótékonyan eltakarja a vastagabb combjaimat. :) Nagyon tetszenek a pánt nélküli ruhák és ez a felső megoldás optikailag nagyítja a mellet, így ez az előnyösebb nekem az egyenes vonallal szemben.

Már az első ruha is hihetetlen elegáns volt rajtam, bár a mell résznél lévő strasszok nekem annyira nem lopták be magukat a szívembe, így jöhetett a következő darab, letisztultabb.


Minden ruha M-es méretű, mint a próbababák, így természetesen rám hatalmasak voltak, ezért pár képen a fotó kedvéért össze kellett fogni rajtam, hogy le ne essen. Minden esetben a kölcsönzött darabot a menyasszonyra igazítják, több próba is van az esküvő előtt, hogy tökéletes legyen a számára. Ami nagy meglepetést okozott, hogy vannak olyan ruhák, amiket akár egy évvel előre lefoglalnak, így érdemes az eljegyzés napjától rohanni ruhákat nézni, hogy megfelelő választék álljon a rendelkezésünkre. A másik, hogy a kitűzött időpont legalább 40 héttel később legyen (ezt az esküvő naplóból tudtam meg), mint ahogy nekilátunk az esküvő előkészületeinek, ha nem karunk kapkodni és lemaradni egy jó helyszínről, vagy ruháról. 





A kedvencem ez a darab volt
Az Elite szalonban megengedték, hogy fényképezzünk, sőt segítettek a fotózásban. Ez nagyon szimpatikus dolog és szerintem igazán menyasszony barát. Ráadásul nálam sokat dob a latba, hogy mennyire rugalmas egy szalon a menyasszonnyal. Itt tényleg királynőnek éreztem magam a ruhapróba közben, minden arról szólt, hogy az én kívánságaim ki legyenek elégítve. Amelyik ruhát fel szerettem volna próbálni már hozták is és segítették rám. Meg kell jegyeznem az én "öltöztető nőm" végtelenül kedves volt és humoros, régen nevettem ennyit. Olyan szintű önbizalom növelésben volt részem a kezei között, hogy az leírhatatlan, le a kalappal előtte. :)

Visszatérve az öltöztetésre, most már értem az Elfújta a szélben leírtakat, hogy egyedül képtelenek voltak öltözni a nők, ezeket a nagy abroncsos ruhákat ránk kell adni, nincs mese. :) Mozogni is meg kell tanulni bennük és a tartásunk is megváltozik a viselésük közben.


Minden ruha egy melltartó kapocshoz hasonlító vastag fűző réteggel rendelkezik, ami megakadályozza a lecsúszásukat és még vékonyabbá varázsolja az arákat. Az uszályos darabok természetesen felcsatolhatóak, de ez a szalon minden ruha mellé egy táncruhát is ad, így két ruhát kapunk egy kölcsönzési árért. Természetesen a táncruhát is gazdag és gyönyörű választékból nézhetjük ki magunknak.



Csodálatos csipkézés




A ruhák egytől egyig lélegzet elállítóak voltak. Már bánom, hogy több fazonnal nem kísérleteztem, érdekes lett volna látnom magamat sellő fazonban, vagy zárt csipkés hosszú ujjú ruhában és a blogposzt is sokkal színesebb lett volna. Remélem lesz még alkalmam ilyen ruhákat próbálni, hiszen az esküvő sorozatot most még nagyobb lelkesedéssel fogom folytatni a blogon.











Az Elite szalonban a próba végére teljes esküvői lázban égtem, annyira átadták nekem az menyegző hangulatát, hogy lelkesen tervezgetni kezdtem a sajátomat, pedig ezen régen agyaltam már. Az udvariasságuk leírhatatlan, percek alatt úgy éreztük magunkat, mintha ezer éves barátnőkkel próbálnánk együtt, tényleg nem hittem, hogy létezik ilyen. Köszönöm ezt az élményt, biztos, ha felkerül az ujjamra majd a gyűrű ide visszatérek és innen szerzem be a ruhámat, hiszen a választék is meggyőző.
















MÁSIK ESKÜVŐI SZALON


Elite szalonban készült kép
Ezután átzarándokoltunk feldobottan, boldogan a másik szalonba, aminek a ruha kínálata a kiállításon szintén hatalmas volt. (Sajnos a szalon nevére nem emlékszem, de nem is akarok.) Amikor beléptünk a boltra emlékeztető helyiségbe, már akkor furcsán fogadtak, pedig mondtuk, hogy a kiállításról irányítottak a kollégáik ide, hogy lehet próbálni. Az egyik helyiségükben folyt egy próba, így a másik részre vittek át. Tetszett, hogy itt külön teremben próbálhatnak a menyasszonyok, ez valamivel intimebbnek tűnt, bár jóval puritánabb volt, mint az előző szalon. Aztán jöttek sorban a kevésbé kellemes élmények, amik kizökkentettek az esküvői hangulatból. Az első a sürgetés volt a próba során, a másik helyen kényelmesen próbálgathattam és nézhettem meg magam a tükörben, itt feszültség hatotta át az egész atmoszférát. Ezen persze simán túl tudtam volna lendülni, hiszen mindenhol emberek vannak, mindenkinek van rossz napja. Aztán jött a készíthetnénk-e fotót magunkról kérdés. Határozott és rideg nemet kaptunk, csak akkor fotózhatnak, ha már lefoglalták a ruhát. Nos ez a hozzáállás nekem nagyon nem tetszett és szerintem rossz marketing, hiszen egy menyasszony, amikor lefotóztatja magát a ruhákban, otthon nézegeti még melyiket válassza, megvitatja a családdal és nagyobb az esély, hogy a befotózott ruhák közül választ. (Ennek köszönhetően nem készült ebben a szalonban fotó, így az egész posztba az Elite esküvői szalon fotóit láthatjátok.) Két ruhát próbáltam, teljesen lelombozott az egész és nem azért mert nem mutattak jól rajtam a menyasszonyi ruhák, hanem az eladók hozzáállása sürgetése törte le a lelkesedésemet. Az előző fennkölt élményt is megtépázta. A barátnőmet kis híjján kitették a próbafülkéből, mert jöttek újabb hölgyek próbálni, nem volt túl kellemes élmény.


Elite szalonban készült kép


Az egész kaland összességében nagyon felvillanyozó tapasztalat volt. Remélem adódik még valamilyen úton-módon lehetőségem ilyen szalonban próbálni ruhákat, főleg hogy itt a nyakunkon a báli szezon is (izgalmas bejegyzés lenne, no de ez nem rajtam múlik csak). Legalább másfél órát érdemes rászánni egy próbára, hogy megtaláljuk a stílusunknak megfelelő ruhát. Mindenképp azokat a helyeket ajánlom, ahol udvarias, türelmes a személyzet és megteremti az esküvő mesés hangulatát a menyasszony számára. Ilyen hely Nyíregyházán az Elite szalon, ahol mesés hercegnővé válik az ember próba közben.

A honlapjukon megtekinthetitek a kínálatukat is és Budapesten, Debrecenben is megtaláljátok az Elite szalont. http://www.eliteskuvo.hu/




És még gondolom arra kíváncsiak vagytok Botond mit szólt a képek láttán, nos nagyon tetszett neki és elégedett volt, hogy nem leszek csúnya menyasszony. De nem kell aggódni még nem kaptunk akkora kedvet az esküvőhöz, hogy rohanjunk az ékszerüzletbe. :) 

További esküvői bejegyzéseim:

EsküvőKiállítás 2015

Menyasszonyi fejdíszek saját képekkel

Egy menyasszonyi ruha több élete

Pár cipő


Osszátok meg kommentbe a véleményeteket élményeiteket Velem. :) Mi a véleményetek a ruhapróbáról? Milyen ruhát szeretnétek a nagy napon? Milyet viseltetek?


16 megjegyzés :

  1. Ezen a rendezvényen én is voltam annak ellenére is, hogy én már túlvagyok az esküvőn + mert én is nyíregyházi lány vagyok, és olyan lehetőségünk nem akad minden hónapban, hogy egy esküvői kiállításon részt vehessünk. ;-) A ruhaköltemények és egyéb szépségek teljesen lenyűgöztek engem is!
    Szépséges menyasszony leszel, Enikő! ;-) Ha Botond meglátja a rólad készült képeket, nem sokáig fog várni a nagy kérdéssel, az tuti!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :) Botond jobban hajlik az esküvő kérdésre, mint én, de ami késik nem múlik. :) Azt hiszem ezt úgyse úsznám meg még, ha akarnám se. :)
      Ha már te is nyíregyi vagy, aminek nagyon örülök (végre valaki!), egyszer összeülhetünk egy blogos kávéra Nóri. :)

      Törlés
    2. Köszönöm a kávémeghívást, szívesen élek a lehetőséggel! ;-) Szerintem a közös téma adott... :D

      Törlés
    3. Jelölj be facen és megbeszéljük a részleteket. :) https://www.facebook.com/enikomonika.hegedus

      Törlés
  2. Én olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy a modell éveim alatt többször bújhattam menyasszonyi illetve koszorúslány ruhába, mint azt egy átlagos ember teszi az élete során, úgyhogy nekem nem volt újdonság a hosszadalmas és bonyolult öltözködés sem. Egyébként én azt vettem észre, hogy az a legjobb szalon, ahol vagy kialakítanak egy olyan helyiséget, mint az Elite szalonban, ahol várakozni lehet nyugodtan, vagy pedig megmondják, hogy ez még eltart egy ideig, és legyünk kedvesek visszajönni x idő múlva. Én ilyet a környékünkön egy helyen találtam, így én már 14 éves korom óta tudom, honnan szeretném majd kölcsönözni a ruhámat. Többek között azért is arra esik a választásom, mert amikor valódi koszorúslány voltam, mindkétszer rendkívül kedves volt velem az eladó, és mindig megmondta, hogy mi az, ami szerinte színben és fazonban jól állna nekem. Illetve ő saját maga készíti a ruhákat, így azok biztosan egyediek és nagy gonddal készítették :) De annyi fazon tetszik, hogy gondban vagyok azzal, hogy melyik legyen. De szerencsémre van még pár évem! :D
    Ui.: Chuck és Blair (L)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg szerencsés vagy, én amikor modellkedtem ilyen jellegű fotózásokra nem került sor. Remélem majd lesz lehetőségem bepótolni, mivel nagyon élveztem és szerintem az ilyen jellegű posztok emberközelibbé teszik a báli és esküvői ruhákat is. :)
      Amúgy, ahol adnak külön táncruhát is, ott már alapból két fazont viselhet az ember, ez tetszett még nagyon az Elite szalonnál. :)
      Rákaptam a gif-ekre szóval kedvenc párom se maradhatott ki a posztból. :)

      Törlés
  3. Szia!

    Mivel én is nyíregyházi vagyok, és jövő hónapban lesz az eljegyzésünk, gondolkodtunk a Párommal, hogy elmenjünk, de arra jutottunk, hogy majd jövőre kinézünk, mert még csak gyűjtögetünk az álomesküvőnkre, de így a képeidet elnézve, kicsit megbántam, hogy nem néztünk szét. :/ :)
    Viszont amit a második szalonban tapasztaltál, azt én a gyűrűvásárlás során éltem át, és sajnos sokkal több negatív élményem volt, mint pozitív. 25 éves vagyok a Párom 26 lesz. Lehet, hogy nem nézünk ki annyinak, vagy a pénztárcánk vastagságát a kinézetünk alapján nem saccolták vastagra, esetleg nem néztünk ki elég komolynak vagy nem is tudom mi lehetett a probléma, de egyszerűen hihetetlen hozzáállásokkal találkoztunk...
    A legtöbb helyen csak elénk lökték, sajnos szó szerint,a karikagyűrűket, szinte semmiféle tájékoztatás, információadás nélkül. A legtöbb eladóból nekünk kellett kiimádkozni a tudnivalókat, de mivel nem vagyok valami profi karikagyűrű vásárlásban, ezért evidens, hogy lesznek dolgok, amikre eszembe se jut rákérdezni. Volt olyan üzlet, ahol az eladó dugdosta a gyűrű árát, és csúnyán néztek, ha fel mertem húzni az ujjamra... A kínálattal a rengeteg nyíregyházi üzlet közül csupán egyben voltam elégedett, így átmentünk Debrecenbe, ahol végül sikerült megtalálni a gyűrűnket. :) Talán ez volt a legapróbb kis üzlet, amiben voltunk, de a 2 várost nézve, csupán ebben volt olyan eladó hölgy, akire azt mondom, hogy le a kalappal, pedig csak annyit vártam volna el, hogy valaki emberi hangon, az igényeinket meghallgatva, kedvesen és segítőkészen álljon hozzánk és segítsen a választásban.

    Na ez elég hosszú lett. :D (ritkán kommentelek, de akkor kiadom magamból :D)
    A ruhák gyönyörűek rajtad és meghoztad a kedvem a próbálgatáshoz, remélem minél hamarabb eljön az időm :D

    Üdv:
    Dóri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Dóri, annyira örülök, amikor ilyen hosszú kommentet olvasok és annak is, hogy leírtad a tapasztalataidat. Szándékomban áll egyedül, vagy egy barátnővel végigjárni az ékszerüzleteket is és mindenképp írni fogok a tapasztalataimról. Elkeserítő, hogy ennyi sztereotípiával és előítélettel kell találkoznia egy ifjú párnak, vagy úgy általában bárkinek. Amit leírtál arról a Pretty Woman film ikonikus jelenete jutott az eszembe, hogy szegény lányt gyakorlatilag kiutasították a boltból, mert az öltözéke, kinézete, mivolta alapján úgy vélték nem engedheti meg magának a ruhát.
      Őszintén remélem egyszer változik az emberekben ez az előítéletes hozzáállás, főleg az esküvői vonalon, hiszen itt kéne csak igazán udvariasnak lenni és ezzel is bearanyozni a feszült készülődés perceit.

      Törlés
  4. Kedves Enikő!

    Én nem a kiállításkor voltam ruhapróbán, hanem még hamarabb, rendesen bejelentkeztem időpontra, pont ezért, hogy ne legyek siettetve, de sajnos én veled ellentétben az Elite szalonban tapasztaltam ezt a bánásmódot, hogy siettetek és még én éreztem magam rosszul. Volt olyan ruha ami tetszett, de még sem engedték felpróbálni, annak ellenére, hogy nem volt elkészítve senkinek, hogy a hétvégére vinnék ki esküvőre. Valamint nekem akkor nem engedtek fotózni sem. Ennek a rossz tapasztalatnak köszönhetően Nyíregyházán már nem is volt kedvem egyáltalán tovább ruhát keresgélni. Ekkor egy darabig fel is adtam a ruhakeresést, de a sorsnak köszönhetően felkerültem Budapestre és teljesen megváltozott a véleményem. Volt olyan hely ahova időpont nélkül estem be ruhapróbára és mégis tudtak foglalkozni velem, vagy szóltak, hogy ennyit vagy annyit várni kéne, gond-e vagy sem. Nem sürgetett senki és volt olyan ruha amit csak az ÉN kedvemért vettek le a kirakatból a próbababáról. Volt is egy két ruha ami tetszett és félve mertem megkérdezni, h esetleg lehet-e fotózni, hogy a szüleimnek is megmutathassam és majdnem kinevettek, hogy miért ne lehetne. Aztán végül hosszas tanakodás után kiválasztottam egy ruhát, de még nem foglalóztam le, mire jött egy rokon, hogy Nyíregyházán az Univerzum üzletház 1. emeletén van egy ruhaszalon, miért nem nézek szét ott is. Gondoltam egy próbát megér, elzavarni csak nem fognak, ha kérek egy időpontot. Nem bántam meg a döntésemet. Mind két eladó nagyon kedves volt, talán az összes szalon közül itt voltak a legsegítőkészebbek és barátságosak. Próbálták feltérképezni, hogy mi az amit én szeretnék és mi az amit a szüleim és a párom képzelt el. Sorra hozták a szebbnél szebb ruhákat és végül az utolsó ruha képében megérkezett az igazi, amilyenről gyerek korom óta álmodoztam, Sehol nem láttam még csak hasonló ruhát sem, pedig nem egy szalonban fordultam meg. Nem kellett rajta sokat gondolkodni, másnap vissza is mentünk és lefoglaltuk a ruhát. :) Úgyhogy izgatottan várom az esküvőm napját, hogy belebújhassak életem eddigi legszebb ruhájába. :D

    Üdv: egy nyíregyházi menyasszony

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy végére sikerült megtalálnod a tökéletes ruhát. :) Köszönöm, hogy megosztottad ezt a véleményt velem, mert engem elkeserített a második szalonban tapasztalt helyzet, de ezek szerinte ez nem rendszeres. :)

      Törlés
  5. szia!
    Én is az EILTE szalonban próbáltam ruhát, még tavaly októberben a lánykérés után. Első körben kíváncsiságból mentem, mivel sosem voltam még ilyen próbán, soha nem gondoltam volna, hogy rögtön az első alkalommal beleszeretek egy ruhába. Ugyanezeket próbáltam, amiket Te, és teljesen ugyanez a tapasztalatom, amiket írtál. Én mondjuk megkértem, h hadd próbáljak sellő fazont is, annak ellenére, hogy tudtam, h a 2.számú ruhám lesz a nyerő, és szó nélkül rámsegítettek egy teljesen más fazonú ruhát is. Imádtam az egész próbát, csak velem foglalkoztam több mint egy órán át, és a lelkesedésük ugyanolyan volt végig. Engedték a fotózást is, és tanácsokat adtak azzal kapcsolatban, h ők milyennek látnak kívülről, ami teljesen egyezett az én elképzeléseimmel is. Másodszor is mentem próbálni, ekkor már csak a kiszemelt ruhát, és kaptam öltöny ötleteket, amelyek illenek a ruhához (ki gondolta volna, hogy az öltöny függ a menyasszonyi ruhától? ) Abszolute baráti és nem üzleti volt a légkör, alig várom az átalakításos próbámat!

    VálaszTörlés
  6. Szia,
    Az én ruhám a debreceni Eliteben vár rám :) Én egyébként 4helyen voltam próbálni, Romániában kezdtem, ahol szép ruhák voltak igen, de aztán a kezeim közé került egy spanyol pronovias ruha elég borsos áron és onnantól az volt az etalon minden más gyengének és olcsónak tűnt. Szerencsére az Eliteben volt, megvárt, 2szer viselt, kitűnő állapotban és meg is vettem gyorsan. Egyébként szimpatikus hogy nem hordatják agyon a ruhákat. Nagyon negatív tapasztalatom egyébként nem volt, mindenhol hagytak fotózni, én kérdtem hogy több fajta fazont adjanak, szóval sellőtől vintageon át báli ruháig minden volt rajtam. Mivel elég "fiús" alakom van (széles váll, kis mell, nincs derekam) hasonló fazonna szerettem bele mint te is. Nem gondoltam, de nagyon élveztem a próbákat én is, de örülök hogy már nem kell keresnem mert meg van a tökéletes. Már csak menyecske ruha kell :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, úgy örülök, hogy leírtad a történetedet és hogy megvan az álom ruha. :) Azonnal tudtad, amikor belebújtál, hogy ezt szeretnéd? :)
      ÉS milyen lesz a menyecske ruha mostani elképzelésed szerint? Ja és gratulálok a közelgő esküvődhöz. :)

      Törlés
  7. Köszönöm :) Igen azonnal tudtam, ráadásul az volt az első ruha amit anno lementettem googleról hogy ilyesmit szeretnék :) de teljesen elérhetetlennek éreztem, hihetetlen hogy azóta kétszer is elém került. Menyecskébe vmi kék, görögös ruha az elképzelésem, de rugalmas vagyok, jó lenne vmi különlegeset kifogni turiba, de sajnos még nem találtam jót. Úgyhogy lehet marad a varratás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó tiszta szerencsés vagy. :) Pénteken megyek ruhát próbálni ismét az Elite-hez, majd írok róla. :) Remélem meglesz valahogy az a tökéletes menyecske ruha. :)

      Törlés