2015. április 12., vasárnap

Vásárlók MEGTÉVESZTVE!- Aktuális csalódás

Az álom cipő, ami álom marad
Az utóbbi idők legnagyobb csalódását szeretném veletek megosztani, mert nem mindig kék az ég és zöld a fű sajnos. Azért is tartom rettentő fontosnak ezt a bejegyzést, mert meg szeretnélek kímélni Titeket attól, hogy olyan webshopból rendeljetek, ami óriási csalódást okoz, én és Mia már pórul jártunk, sőt azóta böngésztem az oldalakat és rá kellett jönnöm, hogy még mennyien.... A Cin Cin Amica webshop egy óriási átverés, álmot ígérnek és semmit se kapsz! Fekete listára vele, legalábbis én bojkotálom!!!














Őt is szerettem volna


A történet ott kezdődik, hogy tavaly a kedvenc lofterem két év után megadta magát, így már kora tavasszal elkezdtem vadászni egy lapos talpú rohangálós cipőt. Viszont 36-os méretben valahogy sehol se találtam, pedig jártam utána a boltokat rendesen.

Ezután a webshopokat kezdtem böngészni és a Cin Cin Amica oldalán megpillantottam álmaim kacsintós slip on-ját. Pár nap dilemmázás után le is adtam a rendelésem (csütörtökön) két cipőre is. Minden gond nélkül zajlott a szín és a méret kiválasztása, sehol nem volt feltüntetve, hogy hiányozna esetleg a készletből. (Más áruházaknál nem is tud az ember olyannál leütni rendelést, ami nincs készleten.) Nagyon izgatottan vártam már pénteken is a cipellőt, mert azt olvastam nagyon gyorsan szállítanak ki. Aztán Instaramon láttam Miánál, hogy csalódott a webshopban és pár üzenet váltás után eldöntöttem rájuk írok, hogy mikor várható a cipőm, mert szeretném viselni az Elle Fashion Weeken. Nagyon reméltem, hogy nekem megérkezik a választott két cipő, hiszen a Glamour napokat is ezért passzoltam, pedig lehet így akciósan tudtam volna beszerezni átmeneti lábbelit.



Aztán vasárnap reggel megkaptam a választ: 
"Rendelése állapotát a következőre módosítottuk:
Törölve" "Elnézését kérjük, de jelenleg ezekből a termékeinkből nincs az Ön által rendelt méretekben."Nem igazán tudom elnézni ezt, hiszen ugyan anyagi károm nem keletkezett (bár ez relatív, mert lemaradtam így a Glamour kedvezményekről), de mégis átverve és megkárosítva érzem magam. Rabolták az időmet, hiú ábrándokba kergettek és csalódást okoztak, ami messze áll a vevő orientált hozzáállástól.

Azóta olvastam több értékelést is az oldalukon és még a minősége is rossz sokak szerint ezeknek a cipőknek, bár erről ugye én nem tudok nyilatkozni, de érdemes előbb nézelődni a véleményeknél, mielőtt rendelünk. Eddig a magyar webshopokkal csak jó tapasztalatom volt, de ezek után még inkább megfontolom  rendelésem. Rémes érzés, amikor elképzeled, hogy tiéd lesz egy termék és aztán hiába várod, vagy nem azt kapod, amit szerettél volna.



Azután, hogy kitettem a Facebookra az esetem és írtam nekik, hogy ezzel a panasszal a Fogyasztóvédelmet is meg fogom keresni ezt az üzenetet kaptam:

"Kedves Enikő.

büntetőjogban, illetve a szabálysértésjogban a csalás egy vagyon elleni bűncselekmény, illetőleg szabálysértés. A hatályos magyar jog szerint csalást az követ el, aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz. Cégünk nem kért öntől és nem is kapott öntől pénzt, így nem károsítottuk meg . Amint láttuk a problémát jeleztük ön felé jelen esetben azt hogy nincs a kért termékből.
 Emellett felhívom a figyelmét a webshopunkon leírtakra miszerint : "A megrendelés befogadásáról a Vevő részére haladéktalanul visszaigazoló üzenetet küldünk. Készlethiány esetén előfordulhat, hogy a megrendelést a Cin Cin Amica nem tudja teljesíteni. Ilyen esetben a Vevőt értesíti. " és "A webáruházban fennálló technikai problémák miatt (méret, készlet vagy ár tekintetében) felelősséget nem vállalunk." 

További szép napot, sajnáljuk hogy átmeneti cipő nélkül maradt"

Ha technikai probléma áll fenn az oldalon, arról is illene valamilyen formában értesíteni a vásárlót és ugye erről már napokkal ezelőtt tudtak. A vevő részére haladéktalanul visszaigazoló mailről annyit, hogy abban sem szerepelt, hogy nincs készleten, napokkal később derül ki, hogy nem kapható a termék. Miánál ez még tovább tartott míg megtudta.

A fogyasztók megtévesztéséről az alábbi jogszabályokat találtam.

Amit leginkább nehezményezek, hogy napokig éltem abban a hitben, hogy lesz cipőm és emiatt már nem kell rohangálnom, rossz érzés, amikor beleringatjuk magunkat egy álomba és kiderül, napokig hisszük, hogy minden oké, aztán jön a hideg zuhany. :S

Eddig egyszer csalódtam csak ebay rendelésben (nem érkezett meg a termék) és egyetlen egyszer sem hazai webshopban és még most is azt mondom, hogy bátran rendeljünk internetről, de ne a Cin Cin Amicától. Én ezek után a boltjukat is messze elkerülöm, mert egy csalódás elegendő volt részemről!

Mia esetét pedig itt olvashatjátok el, érdemes ide kattintani, mert nála is hasonló dolog történt és még hazudtak is a készletről, mert állításuk szerint nem volt már méret, vagy mégis? http://miamay51.blogspot.hu/2015/04/esetem-cin-cin-amicaval-csalodas.html

Persze nem ez életem legnagyobb csalódása és nem dőlt össze a világ, viszont azért fontosnak tartottam, hogy felhívjam a figyelmet erre a buktatóra. Annyi szuper webshop van, ahol ilyen gikszer nem üt be, ezért ne menjen el a kedvünk a rendeléstől.

Mi  véleményetek? Nektek van rossz tapasztalatotok boltokkal webshopokkal kapcsolatban? Osszátok meg kommentben, hogy mások ne járjanak rosszul. 

16 megjegyzés :

  1. De jó, hogy írt erről valaki, én is szerettem volna. 3, ismétlem 3 pár cipőt rendeltem volna az oldalról, szépen rendben zajlott nálam is, majd napok múlva jött az e-mail, hogy a 3-ból kettő nincs készleten, kérem-e azt az egyet? Én is finoman megírtam nekik, hogy elég nagy átverés, hogy nincs feltüntetve, hogy az adott termékből van-e készleten. Minden eddigi oldalon fel volt tüntetve, ahonnan rendeltem. Válasz: nem tudják, hogy lesz-e még egyáltalán belőle, érdeklődjek hetek múlva. Mondom wtf? Oké, hogy nem tudni lesz-e készleten, de nem hiszem el,hogy nem lehet letörölni olyankor az adott terméket vagy legalább feltüntetni, hogy éppen nincsen raktáron. Nagyon csalódott voltam, soha többet meg nem nyitom azt az oldalt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én se fogok soha többet rájuk se nézni, sajnálom hogy te is így jártál, egyre inkább azt látom, hogy tömegeket vernek át. :S Annyi vigasztaljon, hogy azóta sokan írták, hogy a minőség is szar.

      Törlés
  2. Parfumos webshopnal rendeles elott konkretan rakerdeztem, hogy van-e az adott parfumbol tenyleg. Azt valaszoltak, h nyugodtan rendeljem meg, 1-2 nap mulva kiderul. Utana kell kerdezniuk, mert nincs idejuk/ energiajuk allandoan frissiteni a webshop tobbezres keszletet. Szoval rendeljek es majd megirjak a visszaigazolo emailben, h hamis illuziokba ringassam-e magam, vagy oruljek, mert van :)

    Egyebkent a posztban szereplo Mia nem en vagyok... Ot nem tudom, h ki. En mar 2003-ban is Mia nickkel nyomultam:) Viszont hozzad sztem csak en kommenteltem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lentebb látod Miát. :)
      Nos szerintem nem a vásárlónak kell még kérdezgetni és kideríteni, hogy van e valami készleten, hanem ezt feketén-fehéren a webshopnak kell mutatnia. Nem hiszem, hogy nagy ördöngősség vezetni a gépen egy nyilvántartást, millió áruháznál látom. Ha egyet megvesznek automatikusan vonja le a program, vagy tartson erre egy embert. Szerintem a mai világban ez a minimum elvárás!

      Törlés
  3. A bejegyzésben szereplő Mia én lennék... :)

    VálaszTörlés
  4. Én mindig megszívom az online vásárlással. A laptopomra egy hetet vártam, mire kiderült i5 helyett i3-as procija van. De már időm nem volt visszaküldeni + várni míg visszautalják a pénzt + rendelek egy másikat. A kávéfőzőmet 3-szor küldtem vissza, mire jó lett. A fogy. Védelem pedig annyival le tudott, hogy az eladó is tévedhet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Fogyasztóvédelem tényleg semmit se tesz soha, ha tenne lehet le se írom ezt a sztorit, hanem csak hozzájuk fordulok.
      Elektronikai cikket én nem merek rendelni, mert mindig van velük valami, az öcsém most levelezik, meg küldözget vissza alkatrészeket, mert a pár hónapos (még fél éves sincs) gépe elfüstölt. :S

      Törlés
  5. Sajnos előfordul internetes vásárlásoknál is, hogy az ember nem jó helyen kopogtat, de ez nem csak kis áruházaknál fordul elő. Én már évek óta időhiány és tömegundor miatt a neten intézem pl. a karácsonyi bevásárlásaimat. Idén is így tettem, volt egy Média Markt-os ajándékkártyám, ami hamarosan lejárt volna, így a gyereknek kinéztem egy játékot, ami ráadásul igen jó áron volt, megrendeltem online és ki is fizettem. 1 hét múlva jött az e-mail, hogy törölték a megrendelést, mert nincs és a vételárat majd 30 napon belül visszafizetik. Bosszankodtam nem kicsit, végül januárban úgy kellett rájuk írnom, hogy utalják már vissza a pénzt legyenek kedvesek. Ettől függetlenül én internetes vásárlás fun vagyok, elkerülhetetlen, hogy időnként belefusson az ember ilyen webshopokba, de még a nagyoknál is előfordul hiba. De azért a kivételek erősítik a szabályt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos tényleg előfordul, de akkor is sok esetben ezzel időt és energiát rabolnak az embertől és bosszúságot okoznak, ami messze nem korrekt. Így szerintem a vásárlóknak ebbe nem beletörődni kell, hogy van ilyen, hanem akár honlapokat indítani, ahol minden webshopot véleményeznek. H

      Törlés
  6. Nagyon sajnálom, hogy így történt és csalódnod kellett. :(
    Én összesen kétszer futottam bele érdekes dolgokba. Mindkettő parfümös oldal. Az egyiken érdeklődtem egy parfüm iránt, mert szerettem volna megvenni, viszont válaszra sem méltattak, pedig több levelet is írtam Nekik. A másik szintén egy parfümös volt, ott január elején akartam rendelni, de jó pár nap után törölték a rendelésem. Több indok volt felsorolva, de én tudtam, hogy új év új árak és már biztos nem tudják annyiért megszerezni a parfümöt, de ez azért nem volt elfogadható számomra, mert ha annyiért van kiírva amennyi, akkor így kell eladni és kész.
    De még ebből is jól jöttem ki, mert ezek után megnéztem máshol és 1-2 ezer forinttal drágábban dupla mennyiségűt tudtam venni, tehát így Ők velem csak jót tettek :)
    Ettől függetlenül nem haragszom rájuk, mert még mindig az egyik legolcsóbb online parfüméria. :) .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Melyik kedves online parfümériák voltak? privibe ird meg, ha itt nem akarod. :( De ezek olyan dühítőek, és idegölő, hogy azt hiszed lesz egy terméked és csak napokkal később tudod meg, hogy á dehogy... :S

      Törlés
  7. Nagyon sajnálom! Akkor minek működtetik a webshopot?
    Nekem megvan az arany kacsintós! A héten lesz vele outfit a blogon!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, letettem arról a cipőről :S Örülök, hogy neked legalább sikerült beszerezned, de baromi IRIGY is vagyok :)

      Törlés
  8. Kedves Enikő!
    Most bukkantam rá a blogodon erre a cikkre - és ezzel együtt a blogodra is - hisz idejét láttam, hogy az említett üzlettel kapcsolatban kiírjam magamból azt, amit róluk gondolok, és miután a poszt felkerült kíváncsi voltam, hogy milyen cikkek születtek még a témában.
    Nagyon sajnálom, hogy így jártál, és hogy ilyen "fair" eljárásban volt részed. Nagyon elkeserítő, hogy egyes üzletek úgy gondolják, hogy ilyet megengedhetnek maguknak, és számukra ezzel még nincs is probléma.
    Úgy gondolom ez igen hatásos módja annak, ahogy az ilyen hozzáállás ellen védekezni lehet, hisz így látják, hogy ők sem tehetnek meg mindent a vásárlókkal és a cikk által sokak megtudják mire számíthatnak.

    Gratulálok a bloghoz! :)
    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy te is így vélekedsz. Sokan belenyugszanak ebbe, de szerintem az a minimum, hogy leírom a tapasztalataimat ezzel is segítve az olvasókat, hogy tudják hol mire számítsanak. Remélem így más nem jár, vagy hogy kicsit ez a cég esetleg magába száll. :)

      Törlés