2015. május 20., szerda

100 éves a Coca Cola kontúr palackja

Gyűjteményem
Mindenkinek van valami igazi kedvence, ami mindig felvidítja, sokan a csokit, fagyit, vagy sütit mondanék, de én a Coca Colát. Amióta az eszemet tudom, ha bűnözésről van szó, akkor biztos, hogy egy palackot kinyitok ebből és máris jobb a kedvem, mosolygok belül. Persze hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden nap vedelem, viszont amikor elengedhetem magam, mert a centiméter azt mondja akkor biztos benevezek egyre.




Az utóbbi időben nem egyszer úgy esett, hogy outfit fotózás közben is volt nálam egy doboz, vagy egy üveg Coca Cola, így született pár fotó vele, MEGCSÓKOLT ENGEM IS.


















100 év


A Fővárosban , a Millenárison a 100 éves kontúrpalack tiszteletére Pop-Up Storeja is volt, ahol lehetett saját fényképpel ellátott Coca Colát csináltatni, ami miatt nagyon irigy vagyok, sajnos akkor nem tudtam felutazni, pedig vágyok egy ilyen egyedi üvegre. Viszont nemrég a barátnőmmel, Zsanival pár napot Budapesten töltöttünk és az Akvárium klub előtt meg is találtuk a kontúrpalackokat, amiket kicsiben én is megkaptam, ezúton is köszönöm, a gyűjteményem egyik kedvence. Ráadásul Zsani Angliából egy Coca Colás bögrét hozott nekem, így aztán biztossá vált, hogy gyűjteni fogom ezeket a szuveníreket.




1915 óta ugyanolyan a designja a Coca Cola palackoknak és megannyi ember csókolta már meg ezt az emblematikus "szájat", és frissül fel időről időre. A The Coca Cola Company kiírt annó egy pályázatot, amiben olyan üveg tervet kértek, ami teljesen egyedivé tesz a márkát és még ripityára törve is meg lehet ismerni, nos szerintem elég jól sikerült ez az elképzelés, mert tényleg még az árnyéka is jellegzetes ennek a kialakításnak. Végül a kakaóbab formája inspirálta a Terre Haute üveggyárát, a The Root Glass Company és 1915-ben szabadalmaztatták is az üveget.  



Ahogy nézegettem az izgalmas információkat rábukkantam egy meglepő számra, a világ lakosságának mintegy 94%-a felismeri a logót, nem semmi marketinggel lehetett ezt elérni és ízvilággal. Viszont azt is tudni lehet, hogy minden országban kicsit eltér a Coca Cola íze, ugyanis igazítják az ottani izléshez, ezt már több helyen le is teszteltem és tényleg igaz. Ráadásul, ha nem kapna színezéket, akkor zöld lenne a Cola.



A száz év alatt nem egy filmben és művészeti alkotásban megjelent a Coca Cola, de szerintem először mindenkinek az Istenek a fejükre estek mozi fog beugrani (lehet azért mert agyon játszották), ahol az égből pottyan le az üveg a benszülöttek közé.










Az utóbbi időben pedig már a divatmárkák is a nevüket adják egy egy kollaboráció alkalmával és terveznek a Coca Colának designt, amit én üdvözlök és nagyon fenem a fogam egy Moschino-s dobozra. :)


És még mit köszönhetünk a Coca Colának, nos a mai Mikulás figurát, a barátságos arcú, szakállas, pocakos, jóságos bácsit ők mutatták be az első generációs karácsonyi reklámjaikban. 












Ruha: Bershka Cipő: F&F
A mostani szülinapi kampányában csókot kér és csókot oszt, megannyi sztárunkat láthatjuk intim helyzetben a Coca Colával, még Marilyn Monroe-t is. 140 országban jut el a "Kiss Happiness" kampány, rekord ideig, fél évig fog tartani. Ti is feltöltheteitek a csókos képeiteket a Coca Cola Magyarország Facebook oldalára, vagy Instagramon tagelhetitek: @cocacolamagyarorszag  #kisshappiness
Na és persze ne felejtsétek el a Kialakító tagjét is mellé tenni #kialakito :)



Ti szeretitek a Coca Colát?