2015. június 1., hétfő

Detox víz, avagy hidratáljunk!-Pár recept

Pár hónapja már készítek magamnak úgynevezett detox vizeket, ami nem csupán a testnek jó, de a lélekre is üdítően hat, vizuális gyönyört kapunk tőle. A fogyókúrázóknak, diétázóknak, vagy csak egészségesen élni vágyóknak ajánlom ezeket a szuper vizeket, amiket otthon is pár perc alatt össze tudunk ütni. A következőkben kedvenc recepjeimet olvashatjátok, valamint hogy hogyan is illeszkedik mindez a diétámba, miért is iszom ezeket a gyümölcsös-zöldséges vizeket.






A bikini szezonra készülök (ÍGY), még egy kiló választ el kb. az általam kitűzött céltól és a fogyásom során nagyon sokat köszönhetek a detox víznek, ha mást nem azt, hogy szívesen fogyasztottam el a napi folyadék mennyiséget. Minden reggel szinte készítettem valamilyen verzióban, hol gyümölccsel, hol zöldséggel, de néha még gyógynövények is landoltak az üvegben.

Sokszor azért iszunk keveset, mert a szomjúság érzését nem ismerjük fel és éhségként kódoljuk és eszünk ivás helyett. Ha előttünk van mindig egy üveg víz, akkor többet fogunk inni ezáltal szépen hidratáljuk a szervezetünket. :)



Kedvenc alapanyagaim:

Citrom/lime: segíti a méregtelenítési folyamatot, "bontja a zsírt" és gyorsítja az anyagcserét. (A héját érdemes ecettel átmosni, mert egy vegyszerrel kezelik azt, amitől fényes.)

Menta: segíti az emésztést, szintén serkenti az anyagcserét.

Uborka: gyulladás csökkentő hatását mindenki ismeri, ráadásul nagy része víz, szóval az egyik legjobb alapanyag ezekhez a receptekhez. Szuperül frissíti a szervezetet és jól oltja a szomjat.

Gyömbér: természetes fájdalom csillapító és segíti az emésztést.

Bazsalikom: Feltöri a zsírraktárakat, fokozza a vérkeringést.

Almaecet: Az egyik legjobb méregtelenítőszer, fogyást segíti elő és narancsbőrtelenít.

Gyógynövényekből a kamillát kifejezetten szeretem beletenni, de ibolyával is nem egyszer feldobtam, hogy még vonzóbb legyen a látványa.



Epres-banános víz

  • 4-5 szem nagyobb eper
  • Fél citrom leve
  • Pár levél menta
  • Fél banán karikára vágva
  • víz
Amikor édességre vágytam, akkor banánnal és finom édes eperrel dúsítottam a vizet, néha még cseresznyét is adtam hozzá. 100%-os almalével is meg lehet bolondítani. :)













Citromos uborkás víz
  • fél citrom vagy lime leve
  • fél citrom karikázva
  • pár karika uborka
  • kis eper (néha)

Én szerettem vegyíteni gyümölcsökkel is az uborkás vizet, nagyon jól oltja a szomjat és ugye, ha elfogy a víz, akkor lehet csemegézni a gyümölcsökből, zöldségből. :)











Almaecetes uborkás víz


  • két  teáskanál almaecet
  • fél szál uborka
  • pár levél bazsalikom
Ez a verzió a legjobb zsírégető, de a legkevésbé finom, sokszor nyúltam viszont ehhez, mert remekül bepörgeti az anyagcserét.






Persze, aki nem diétázik (mint az öcséim, vagy Botond) azoknak a limonádéját, bodzaszörpöt szoktam gyümölcsökkel dúsítani. :) A lényeg, hogy igyunk meg naponta 2-3 liter folyadékot, ez a tisztítókúráknál mindennél fontosabb. Ha diétázunk, akkor pedig elengedhetetlen, hogy sokat igyunk és a gyümölcsökkel és zöldségekkel pótoljuk a vitamin szükségletünket, ezzel megelőzhetjük a pattanásosodást is, ami a fogyásnál gyakran jelentkezik. Kísérletezzetek bátran, találjatok ki izgalmas kombinációkat és használjátok a szezonális gyümölcsöket a vizeknél. :) A #kialakito hastaget használva Instagramon pedig megoszthatjátok velem is a végeredményt. :)
Üveget beszerezhettek ebayről  (ITT), vagy a KIK-ből, ahonnan az én műanyag palackjaim származnak, de bármilyen nagyobb szájú, műanyag palack megfelel, vagy befőttesüveg. 









Ti próbáltátok már a detox vizeket? Milyen ízesítésben szeretitek?

12 megjegyzés :

  1. Tetszett ez a bejegyezés :)
    Én ilyet szoktam készíteni: fél citrom leve, 1 kisebb citrom felkarikázva, fél uborka felkarikázva, egy teáskanál reszelt gyömbér+víz. Nagyon jó hűsítő! :)
    A Te epres banánosod nagyon megtetszett! Holnap meg is csinálom :)
    Én este szoktam amúgy megcsinálni, beteszem a hűtőbe és másnap reggel viszem a munkába.
    Lesz olyan bejegyzés, ahol leírod és képekkel illusztrálod azt, hogy miket ettél/eszel a diétád alatt? Nagyon kíváncsi lennék rá! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. :) Igen ez lemaradt én is este készítem és hűtőben pihen, hogy finomabb legyen, összeérjenek az ízek. :)
      Készül a diétás cikk, sok képpel, bár a felétől fotózom normálisan a kosztot. :) De remélem tetszetős lesz így is. Viszont akkor teszem ki, ha lement minden gramm rólam, hogy hiteles legyen. :) Az utolsó másfél kilóval jojózok egyenlőre, makacs, ragaszkodó combpárna. :)

      Törlés
  2. Szeretem az ilyen vizeket, előszeretettel fogyasztom én is őket. Citromos, bogyós gyümölcsös, gyömbéres... jöhet bármilyen! :) Én szerencsés helyzetben vagyok, van egy gyönyörű myEqua kulacsom, amit még Szandra blogján nyertem, így abban tudom elkészíteni őket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már Botond is rákattant, szokott vinni a munkába, így ideje lesz még beszereznem pár üveget. :)

      Törlés
  3. Kifogom próbálni mindenképp :) Az üveget jól emlékszem hogy a Kikben vagy a Jyskben vetted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kikben. :) De egyre több boltban bukkannak fel ilyen nagy szájú üvegek. :)

      Törlés
  4. Szia Enikő! :)
    A beauty blogomra pár receptet és a jellemzéseket felhasználtam ha nem gond, hiszen számomra is ezek a legkedvezőbb dolgok! Forrás jelöltem, és itt a link is:
    http://ella-lil-beauty.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  5. Szia.
    Én tegnap elkészítettem a citromos, uborkás vizet epret kihagytam belőle, de nekem sajnos nagyon nem ízlett. Lehet én vagyok az egyetlen, de nekem valami borzasztó az íze. Inkább megeszem az uborkát magába vagy salátaként, sima citromos vízzel nincs semmi bajom. Azért fogok még próbálkozni más zöldségekkel, gyümölcsökkel hátha találok jobbat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Sajnálom, hogy nem ízlett. :( Különbözünk és ez így van jól. Én azt szeretek, benne, hogy olyan friss az íze így. :) A gyümölcsösek inkább desszert hangulatúak, nem véletlen, hogy azok a népszerűbbek. :)

      Törlés