2016. augusztus 5., péntek

Hajápolási-hajformázási rutinom-Festés, színezés, ápolás

A következő posztban a hajápolási rutinomról, hajfestésről, hajszínezésről, hajformázásról fogtok olvasni. A saját tapasztalataimat fogom elmondani, illetve az aktuális hajápolási rutinomról is szót ejtek, mivel sokan kértétek. A szivárványszínű, unikornis-sellő lány frizurámról is olvashattok majd a következőkben.  





Szögezzük le az elején, hogy sajnos nem én vagyok aranyhaj, rengeteg gondom van a hajammal, leginkább az, hogy piszok mód töredezik és ráadásul nagyon vékony szálú. Enyhíti mindezt, hogy hullámos így a szénakazal inkább hat dúsnak. Nyolcadikos voltam, amikor először festettünk bele pár tincset itthon anyukámmal, sírás és fodrász lett a vége, mivel akkor még nem tudtam volna emelt fővel viselni a narancs egy egészen hátborzongató árnyalatát. Aztán szépen lassan megtanultam melírozni a hajam, majd átálltam az egész festésére. Ugyan szőkés barna a hajam, világos és sötét tincsek váltakozásával természetes állapotában, mégsem tudtam kibékülni ezzel a színnel, így a szőke lett az ami mellett letettem a voksom. Mindig csodáltam azokat a csajokat, akik színes hajjal próbálkoznak, sose mertem. Aztán két éve megjelentek a hajszínező kréták, amikor olcsóbb alternatívájáról és arról, hogy használom. Ez megváltoztatott mindent, hiszen kipróbálhattam szinte minden színt, amitől addig gyávaságom megfosztott. Idén nyáron pedig elhatároztam, hogy a rose gold árnyalatot kipróbálom, sőt a színes pasztell sörény is volt terítéken. 

Természetes állapotában ennyire göndör/hullámos. Fotó: Apagyi Nikolett
Hajkefe


Szóval a hajam töredezik, vékony szálú és még ráadásnak szöszösödik is. Szárazon, mint oly sok göndör hajú lány nem tudom kifésülni, mert szakad és törik. Nagy változást hozott viszont a hajkefe váltás, a Tangle Teezer nem csak hájp, hanem egy csoda. Abszolút nem töri a hajamat, könnyű kifésülni, nem húzza. Gyerekkoromban oly sokszor hangzott el a mondat: "A szépségért szenvedni kell!", mindig fésülködés közben. Nos amióta megvan a Teezer angyalkám nem egy fájdalmas, kerülendő rituálé a fésülködés és sokkal gyorsabb, mint régen. Kipróbáltam Ebayes és fodrászkellékes másolatokat, de abszolút nem olyan jók. Jobbak, mint egy átlag hajkefe, de rosszabbak sokkal, mint a Tangle Teezer. Ezen nem érdemes spórolni!

Amúgy kibontáshoz, nagy fejű hajkefét ajánlanak, nos ha abszolút nem akarsz beruházni a fent említettre, akkor ezeket ajánlom. Ritkás sörtéjű és lekerekített végekkel rendelkezzen.

Emellett a tupír fésű, ami minden lánynak jól jön, filléres beruházás, bármely fodrászkellékesben, vagy drogériában kaphattok. A hegyes végével szépen szét lehet választani a hajat. A tupír része pedig a megemelésben segít, a forgók elfedésében.

Körkefe, ami még jól szokott jönni a hajformázásban. Sokkal dúsabbnak tűnik a haj, ha ezzel fésülve szárítjuk be. Göndör hajúként sokszor így egyenesítem a hajam, ráadásul kifelé, vagy befelé száríthatom. 

Vaddisznó sörtés kefékről pedig szinte mindenhol lehet olvasni, ezek azok a hajkefék, amiket elődeink este 100-szor húztak végig a hajukon, hogy gyönyörű és fényes legyen. Én Dániában vásároltam egy antik boltban kettőt, lefertőtlenítettem (alkohollal alaposan) és tökéletesen működnek.

Nem csupán a sminkecseteket kell időnként megtisztítani, fertőtleníteni, de a hajkeféket is. Az szerintem mindenkinél alap, hogy a hajszálakat kiszedi, de érdemes időnként átmenni egy kis alkohollal is ezeken az eszközökön, hiszen elhalt hámréteg, olajok, kozmetikumok és rengeteg baci tanyázik bennük. 



Hajgumi

Sarkalatos pontja minden hosszú hajú lánynak a hajgumija. Régen egyre figyeltem oda, hogy ne legyen a gumiban fém rész, ami elvágja, kiszaggatja a hajam. Aztán jöttek a telefonzsinór hajgumik és minden megváltozott. Azt hinnénk, amikor ránézünk, hogy na ez aztán kiszedi mind egy szálig a hajat, de ez nem így van. Tized annyi hajszál van benne a nap végén, mint egy átlag guminál, nincs az a feszülő érzés, nem "fáj a hajunk" miután kivesszük a gumit. Az én hajam aztán imád rátekeredni a gumikra, ezt csak ki kell húznom belőle. Remekül tartja és fogja a hajat, napközbe nem kell újra gumizni... Nobel díjat annak aki kitalálta! Ebből nekem beváltak az olcsóbb verziók is, arra kell figyelni, hogy nagyjából fél cm-s legyen a vastagsága. Ne az a cérnavékony legyen, mert az kinyúlik és nem tart semmit. Amúgy ezek a gumik majdnem elnyűhetetlenek, nekem van, ami egy éves és semmi baja. 


Hajcsatok-Kiegészítők



Egy banáncsat (harapós csat) tök jól tud jönni a zuhanyzásoknál, fürdésnél, így ebből mi többet is tartunk a fürdőszobában.

A hajformázáshoz külön vettem fodrász csatokat, sajnos nem tudom mi a nevük, de remekül jönnek a hajvasalásnál, hajsütésnél.









A hullámcsat nagy mennyiségben pedig elengedhetetlen eszköz. Én a hajszínhez közeli árnyalatokat ajánlom, barna hajúaknak barnát, szőkéknek aranyat és a feketéknek a feketét. Ezeknek ugyanis nem céljuk, hogy látszanak, olyanok mint a titokzoknik. Persze nem tragédia, ha csak fekete van neked otthon, viszont akkor úgy kell ügyeskedni a frizurával, hogy a hajtincseid takarják szépen.

Hajfánk a legjobb találmány a kontyok világában, hiszen a kevesebb hajjal rendelkezők is gyönyörű, nagy tömött kontyot készíthetnek ennek segítségével. Több méretben is találunk az üzletekben, illetve a színnél figyeljünk oda, hogy hajszínnel harmonizáló legyen. Minap láttam neon rózsaszínt egy százforintos boltban, hátborzongató volt. A hajfánk használatáról ITT találtok videót.







Hajápolás

Hajmosásnál több sampont is használok felváltva, mert a hajam hajlamos hozzászokni egy termékhez és akkor már nem olyan hatékony. A szakértők is ajánlják, hogy többször cseréljük egy évben a samponunkat, variáljuk. Nekem annyira már nem zsírosodós a hajam, ezért elég 3 naponta hajat mosnom. Nem tartom jó ötletnek a napi hajmosást, mivel az nagyon igénybe veszi a hajat, a hajszárításról nem is beszélve. A legjobb minél tovább kitolni a hajmosást, sokszor ezt a fotózások miatt nem tudom megtenni, így maradt az, hogy három naponta mosok.
A legnagyobb kedvencem jelenleg (lassan másfél éve) a Dove Oxigénes samponja. Télen megvettem akciósan a Balea Adventi naptárját, abban sok termék kis kiszerelésű példánya lapult és egy sampon megtetszett. El is mentünk a drogériába nagyobban megvenni, de a barátnőm rábeszélt a Frangipani verzióra, ezt két-három hetente vetem be, hogy ne szokja meg a hajam a Dove-ot. Ár/érték arányban nem rossz a Balea, viszont szilikon mentes, amitől az én hajam elég bénán fest, persze tudom sokaknál előny ez. Szilikon mentes samponok között, viszont ez az eddigi legjobb.


Balzsamot sokat próbáltam, de jobban kedvelem a kiöblítést nem igénylő termékeket. Kedvencem a Schwarzkopf fújós kiszerelésű terméke, amivel pillanatok alatt végzek. Ráadásul szárazon is használhatom két hajmosás között.

Hajpakolás vonalon nekem a Kallos termékei váltak be leginkább, a keratinos és a Lattés a kedvencem. Emellett nagyon ajánlom a Ziaja kakóvajas pakolását is, az egy csoda. Mindig törölköző száraz hajra viszem fel a termékeket, erre megy egy zuhanysapka és 15-20 percig hagyom rajta. Télen természetesen a zuhanysapkát egy törölközővel is megkoronázom, így melegben még jobban kifejtik a hatásukat az összetevők. 

Nagyon szeretem még a ricinus olajat, ami rettentő jól táplálja és hidratálja a hajat, nem beszélve arról, hogy még motiválja is a haj növekedését. Ha maximális ápolásra vágyok és szintén van egy-két órám, akkor az Aromax hajolaját vetem be (hamarosan írok róla teszet), ami egy csodás olajelegy, ami abszolút elsősegély a hajnak. 


Száraz olajok tekintetében kipróbáltam már párat, de leginkább a kókuszolajos Inecto termék vált be nekem, oly annyira, hogy már újra is vásároltam. 


Hajfestés

Télen kitolt velem a Syoss, mert a kedvenc hajfestékem eltűnt a polcokról. Ekkor elkezdtem keresni a megfelelőt. Kipróbáltam véletlen balasetként a színezőjét, amitől full sárga árnyalatba sikerült vinni a hajszínem, aztán azt tapasztaltam, hogy a hajfestékei se szívják le megfelelően a hajszínemet. Ekkor váltottam a Garnierre, ami szintén a sárga egy árnyalatával ajándékozta meg a hajam, ekkor már nagyon elegem volt és fontolgattam a fodrászt. Aztán csodák csodája ismét megjelent a kedvenc jég szőke árnyalatom a polcokon. Azonnal lecsaptam hat dobozra. Viszont valamit szerintem variáltak vele, mert már ez se szívja le annyira a színt, mint régen. Oké értem én, hogy szeretnék ha a hajfesték kíméletes lenne, de semmivel nem kíméletesebb, ha dupla annyiszor festi az ember a haját, hogy a sárgás árnyalatoktól megszabaduljon. (Mellette persze hamvasító sampont is használtam a Schaumától.) Na nem kesergek tovább, szóval ismét kapni a kedvenc hajfestékem, így a szőkeségem ismét garantált, ráadásul otthon, sok-sok pénzt megtakarítva és nem kell időpontot kérni a fodrásztól, nem kell senkihez alkalmazkodnom. 

Hajszínezés


Pasztell kréta nagy barátom volt évekig, hiszen a legolcsóbb megoldás, ha valami extrémebb színt szeretnénk kipróbálni, erről ITT találsz videót. Ennek az előnye, hogy egy mosásig marad a hajban, így egy buli erejéig megváltoztathatod a hajszíned, ha szőke vagy. Hátránya, hogy mivel egy porral vonod be gyakorlatilag a hajad, így ez foghat, illetve szárítja a hajat. Előtte és utána is megfelelően kell ápolni, hidratálni a hajvégeket. 

Hajszínezőből én a Schwarzkopf Color XXL és a Live termékcsaládot próbáltam ki, így erről tudok nyilatkozni, viszont ennek a márkának hajszínező habjai is megjelentek a piacon, amikre nagyon kíváncsi vagyok. Szóval én a pasztell árnyalatokra szavaztam idén, először ugye rose goldot alkottam, méghozzá úgy, hogy frissen mosott, törölköző száraz hajra felvittem a balzsammal kikevert rózsaszín színezőt. Ezt 3 percig hagytam nagyjából rajta és kiöblítettem, így a szőke (de nem leszívatott) hajam gyönyörű rose gold árnyalatban tündökölt. 



Második nekifutásom pedig a színes, három árnyalatból álló frizura lett, amiben lila, rózsaszín és türkiz is helyet kapott. Abszolút hableány-unikornis hajra vágytam és 5 perc leforgása alatt meg is kaptam ezt, 3-5 hajmosás idejéig. Abszolút ajánlom a kipróbálását, mert remekül mutat. Hátul azért kis segítség nem árt, aki egyenletesre festi egy ecset segítségével. 

Lehet egy videót készítek, majd arról hogyan színezem én be a sörényem, ha érdekel Titeket. 






Ami lényeges, hogy a tincseket válasszuk le és viszonylag kerüljük el, hogy egymáshoz érjenek. Ha féltek attól, hogy nem tudtok elég gyorsan festeni, így egyes tincsek sokkal élénkebbek lesznek, akkor akár részenként is haladhattok, amikor kész egy rész leöblítitek és így tovább.


Nem érdemes túl vékony tincsenként festeni, mert különben nagyon összemosódik a szín, nem különül annyira szárítás után.


Amennyiben nem pasztell árnyalatra törekszel a leírásban szerepel, hogy érd el. Akkor csak a festéket kell töményen felvinni és talán 30 percig fennhagyni. 




Hajszárítás

Hajszárításnál fontos odafigyelni a hővédelemre, amit spray formájában már megvásárolhatunk. Egy jó hővédő nem nehezíti el a hajat, csupán a magasabb hőmérséklettől védi meg, így kevésbé töredezik. Én igyekszem amikor csak lehet kihagyni a hajszárítást (természetesen téli hidegben mindig szárítom, ki ne fázzanak a hajhagymák). Sajnos csak egy kisebb utazó hajszárító van a birtokomban, ideje lenne beszerezni egy jobbat, nézegettem a Remington kínálatából párat. Ha tudtok egy jót osszátok meg velem kommentben. 
A törölközővel sose dörgöljétek a hajatokat, mert ez rettentően roncsolja, vizesen a legsérülékenyebb a haj. Sok helyen olvasni, hogy nem szabad vizesen fésülni sem, nos Tangle Teezerrel, vagy vaddisznó sörtéjű kefével kibonthatjátok ilyenkor is. 


Hővédőből én most a Lidl saját márkás termékét használom, mivel nincs még nagy összehasonlítási alapom, így nem ragozom túl ezt a részt, bevált, bár ezt a fajta  terméket lehet a legkevésbé felmérni, hogy mennyire is hatékony, mennyire véd. 



Hajformázás

Hajvasalás terén az utóbbi pár hónapban próbáltam feltornázni a tudásomat, ugyanis eddig a kiszárításon túl nem sok mindent tettem a hajammal. Szeretem a szénakazal frizurámat is, viszont mint minden női felmenőmnek, nekem is kezd egyenesedni a hajam. Ebből fakadóan meg kell tanulnom játszani a formákkal, hiszen előbb-utóbb minimális hullám lesz benne. Leggöndörebb 18 évesen és 3-4 évesen volt a hajam, amúgy egyenes szakaszok váltakoznak. 



A Remington PROtect hajvasalóját kezdtem el használni, ami valami csoda. Még a töredezett hajvégek is élettel telinek hatnak, ha ezzel egyenesítem. Ráadásul nem kell extra magas hővel dolgoznom, elég a 170 fok a HidraCare hidratáló funkciója mellett. 


Hajsütővassal göndörítés

A loknik varázslástól be kell valljam nagyon féltem, de alaptalan volt az izgalmam, nagyon könnyen és gyorsan megtanultam használni a Remington PROtect hajsütővasát. Vékony (ujjnyi) tincset leválasztok a végét becsíptetem és feltekerem, 10 másodperc múlva kiengedem a szerkentyűből. Még tartom egy kicsit visszanyomva a tincset, hogy úgy hűljön ki. Ezt ismétlem szisztematikusan. Ilyenkor jól jön a fodrászcsipesz, amivel megtűzöm a még nem sütni kívánt hajmennyiséget. 

Csak akkor fixálom hajlakkal, amikor már minden tincs kész van és kicsit szétszedtem azokat, kihűltek. 



Hajfixálás

Több terméket is használok erre a célra, attól függően, hogy milyen frizurát szeretnék. A legtöbb esetben hagyom kunkorodni a hajam amerre akar, viszont ilyenkor is kell egy-két fixáló termék, az egyik minden esetben a Taft hajhabja, amit a képen láttok. Másik nagy kedvencem az Yves Rocher göndör hajra való spray-e. Ezek csodás tartást és formát adnak, kicsit megzabolázzák a hajam. Előre hajtott fejjel szárítom ilyenkor meg a sörényem, felfelé nyomkodva, hogy szebb hullámokat/loknikat kapjak. 


Amikor besütöm, vagy kiegyenesítem a hajam, akkor minden esetben hajlakkot használok, hogy ne menjen ki túl hamar belőle a forma. Mivel a göndör haj igen szeszélyes enélkül pár óra alatt bármilyen frizura katasztrofálissá válna. 




Röviden szerettem volna bemutatni a hajápolási rutinomat, de elég hosszúra sikeredett a poszt, mentségemre szolgáljon, hogy átfogó cikket szerettem volna ebből a témából. Még sok dologról nem esett szó, ami a hajápolást, hajformázást illeti, hiszen a szubjektív tapasztalataimról írtam csupán. Kimaradt a száraz samponok világa például, amiket én nem preferálok, bár van itthon pár darab tűzoltás gyanánt.
Nektek milyen a rutinotok? Mik a kedvenc termékeitek?

Itt találtok hajápolási rutin videót még.