2016. november 9., szerda

Ízléses fotók szerelmese-Parfé Photo by Katona Brigi interjú

Már ismeritek részben Katona Brigi munkásságát, hiszen pár hónapja az ő fotóit láthatjátok az outfit bejegyzéseimben. Azt vallja, hogy akkor jó egy fotózás, ha a modell el tudja engedni magát, így törekszik mindig arra, hogy élvezetes legyen a képek készítése. Kreativitása pedig nem ismer határokat, stúdiót maga rendezi be, kézzel készít dekorációkat, így abszolút minden részlet a helyén van a képein. 





Közhelyes kéréssel kezdem az interjút. Kérlek mesélj egy kicsit magadról, mutatkozz be az olvasóknak!


Sziasztok!
Katona Briginek hívnak, 34 éves vagyok és Nyíregyházán élek a 4 éves kisfiammal és a férjemmel.
Kirakatrendező-dekoratőr a végzettségem, amit úgy gondoltam 4 évvel ezelőtt hogy kiegészíteném a fotózással.
Ez a két szakma megfér egymás mellett,sőt ki is egészítheti egyik a másikat.










Hogyan jött a fotózás az életbe? Mióta fotózol és hogy jöttél rá, hogy tehetséges vagy ebben?
Egész kiskoromtól szeretek rajzolni, vagdosni, ragasztgatni, ötletelni, alkotni. A szobám mindig úgy nézett ki mint egy kreatív műhely. Valamit mindig kitaláltam,vagy láttam valami jópofa dolgot és én azt tovább gondoltam, beletettem a személyiségemet.
Amikor már elég idős voltam, azt hiszem 13 lehettem ,a dédim megmutatta a varrógépét, ami még a lábbal hajtós pedálos gép volt. Persze nagyon tetszett,úgyhogy én éjjel-nappal csak varrni akartam. Aztán kiderült hogy a könyvespolcunk alatti hatalmas bőröndben,amivel évek óta csak szemezgetek, egy elektromos varrógép lapul.
Olyan egyértelmű volt a használata, mintha mindig is ezt csináltam volna.
Kitaláltam h varrónő leszek, aztán fodrász, és még mellé számos szakmát ahol szükség lehet a kreativitásra és a fantáziára.
Végül kirakatrendező és dekoratőr iskolát végeztem és
idestova 10 éve hogy a szakmában dolgozom, de éreztem hogy valami hiányzik.



Otthon,már család mellett, állandóan varrtam a dekorációkat, és újabbnál újabb dolgokat találtam ki, és sajnáltam h rajtam kívül senki sem látja, persze a családot leszámítva senki.
Amikor megszületett a kisfiam (4 éve),elkezdtem fotózgatni.

Leginkább a telefonommal, ami persze nem biztos hogy a legjobb módja a profi képek készítésénél, éppen ezért a férjem meglepett egy "profibb"géppel.
Na ekkor elindult a lavina...és rádöbbentem, hogy ez hiányzott az életemből, plusz hivatást kaptam.

A fejembe vettem h gyerekeket szeretnék fotózni, és mellé annyit dekorálhatok amennyit csak akarok, és ami a legfontosabb h ezt másoknak is megmutathatom.
Vannak dolgok amik nem tanulhatóak, ilyen például meglátni a szépet,a különlegességet.


Sokszor megmagyarázhatatlan, hogy mit miért fotózok,egyszerűen csak látom, hogy az jó.




Milyen fényképeket készítesz általában?

Baba fotózással kezdődött minden, aztán jöttek családok, volt már portré, esküvő, outfit és tárgy fotózásom is. Igazából bármi jöhet, amiben látok fantáziát és kihívást.
Persze szeretnék majd egyféle témába beleállni, de míg nem alakul ki teljesen, addig nagyon élvezem h mindenfélèbe belekóstolhatok és értékes tapasztalatokra teszek szert közben.

Óvodákban is fotózol, ez hogyan jött? Mesélj erről az egészről, hogyan zajlik egy ilyen fényképezés? Esetleg mit üzennél a szülőknek, hogy készítsék fel erre a gyerekeiket?

Amikor a kisfiam ovis lett, bevittem az akkorra már sok fotóval megtelt mappámat az óvoda vezetőnek és lehetőséget adott nekem. Azóta nagyon sok pozitív visszajelzést kapok a szülőktől.
Látva sok ismerősöm gyerekeinek az ovis fotóját,de még én is emlékszem milyen botrányos volt az èn meg a tesóim ovis kèpe, egy giccses télapó vagy egy festett háttér, vagy egy virág állvány egy kis zölddel...és még folytathatnám.
De leginkább nem is ez a baj, mert ez ízlés dolga,hanem azt látni a gyerekek arcán h egyáltalán nem élvezte a fotózást, szorong és fél. A szülő nem ezt szeretné viszont látni, de kénytelen megvenni mert hát csak egy profi fotó.

Itt is kihívás, hogy minden évben más, letisztult, ízléses dekorációt készítsek.
Nem kèrdès, jó fotót gyerekről csak akkor tudsz készíteni ha érzi rajtad h szereted és képes vagy közel engedni magadhoz.
Szülőként és fotósként szeretnék mosolygós gyerekeket látni a képeken. Célom minél több oviba eljutni és megreformálni a 80'-as évekből ránk maradt divatot!





 Közeleg a karácsony mivel készülsz erre? Milyen jellegű fotózások érhetők el ez idő tájt nálad?


Azt hiszem bátran kijelenthetem minden fotós nevében, hogy a karácsony különleges helyet foglal el a szívünkben. Már november elején elkezdődnek a fotózások, hogy az elkészült képek szent estén a fa alá kerülhessenek. A dekorációt pontosan megtervezem, illetve megálmodom, aztán megvalósítom. Ha kell saját kezűleg készítek mindent, ettől lesz igazán "Brigis"(a barátaim csak így mondják).

Egyre több család él a lehetőséggel,hisz hiába fotózgat "anyuka" vagy "apuka" az ünnepek alatt,valaki mindig hiányozni fog a képről,és persze a minősége sem lesz kifogástalan.
A stúdió ünnepi hangulatúvá válik erre a 2 hónapra,leginkább ezen van a fókusz, de természetesen van lehetőség más jellegű fotózásra is (pl szülinap, portré, stb.)


Vannak a "későn ébredők", akik még őszi, szabadtéri fotózást kérnek, erre kb. november közepéig van lehetőség ha az időjárás is engedi.Talán ezt még azért is szeretem, mert még féllábbal az őszben vagyunk, de már kacsingatunk a télbe.

Szóval a fotózás minden,de legkevésbé sem unalmas és egyhangú hivatás!Egyszerűen imádom!!!

Nemsokára pedig egy posztban olvashattok arról, hogyan készült el az idei karácsonyi stúdió dekoráció, amiben picit én is segítettem. Valamint elmondom milyen egy karácsonyi fotózás.