2017. november 6., hétfő

7 nap Blair Waldorf stílusában-OUTFIT

Kicsit untam a sima szokványos outfit posztokat, így csökkent is a mennyiségük. Régóta dédelgetett vágyam volt viszont, hogy témakörök, hangulatok, stílusok köré csoportosítva több szettet mutassak be egy poszton belül. Mivel abszolút kaméleon típus vagyok, így ez gyerekjátéknak tűnt, ám ami nehézség volt, hogy én naponta más és más lábbal, hangulattal kelek, így kihívást jelentett hogy egy hétig valaki bőrébe bújjak. A posztban el is mesélem, hogy éltem meg ezt, mit tanultam és a környezetem hogyan reagált rá. Mondhatni egyszerű utat választottam magamnak, hiszen Blair Waldorf a Gossip Girl egyik legkiemelkedőbb alakja, ami a divat vonalat illeti. Ami nehezítette a helyzetem, hogy ugyan szeretek nőiesen öltözni, de elegáns ruhákból nincsen sok nekem, sosem kellett ilyenekbe öltöznöm szinte. 




Szerintem nem sok olyan lány van, aki nem nézte a Gossip Girlt. Én szociológia szakon nagyon sok ilyen sorozatot néztem egyfajta társadalom tanulmányként, hiszen bepillantást enged, még ha eltúlozva is egy másik osztály és ország életébe. Nyilván emellett a szappanoperák minden elemét hordozza, így romantikus női lelkületünket feltölti. Nagyon jól rávilágított már ezekben az években is a közösségi média árnyoldalaira, arra, hogy bárhol bármikor lőhetnek egy-egy félreérthető fotót, követhetnek még ha nem is akarjuk. 

Ezenkívül viszont nagy hatást gyakorolt az öltözködésünkre ez a telenovella és be kell látni szuper stylistok dolgoztak a műsor stábjában. Mai napig nem egy szettet lazán felvennénk, mert egész időtálló darabokkal operáltak és úgy kombinálták ezeket, hogy évtizedek múlva sem lesz igazán ciki. Blair stílusa pedig elegáns, kicsit koravén is az iskolás szettjei összeállításánál, de remekül felhasználhatunk egy-egy ötletet ha irodában, dress code-os munkahelyen dolgozunk. 

Figyeltem arra a szettek összeválogatásánál, hogy sok átfedés legyen a darabok között, vagyis több szettben is megjelennek ugyanazon ruhák és kiegészítők, ezzel egyfajta kapszulagardrób megoldást eszközöltem. 



1. nap

Vadásszunk le pár jó holmit


A hétfői nap fogalmazódott meg bennem, hogy akkor most vagy soha, megpróbálkozom a heti tematikával. A blézer új darab volt számomra, így muszáj volt végre felavatnom. Mivel a sorozat nem mai darab, 2012 decemberében ért véget, így természetesen a stílust próbáltam megragadni és nem lekopizni a szetteket, hiszen a mai divat elemi nyilvánvalóan eltérnek az akkoritól. Ráadásul én jóval idősebb vagyok a gimis karakterektől, így jellem és stílusváltozást is belekalibráltam, kicsit Enikősre vettem a figurát.

A kockás rendszeresen megjelenik a sorozat folyamán a szettekben, ami nem meglepő hiszen diáklány szettek jelennek meg túlnyomó részben az első évadokban. Ebből fakadóan a blézer szerintem leképezi ezt, kicsit vidéki vadászatot időző ez az outfit. A bőr nadrág és az egyszerű felső bármivel kombinálható, ahogy a basic kategóriába sorolható barna csizma is. Mivel ez volt a kiinduló szett így nem kell megijedni, lesz még Blair-esebb is az egész. 


Blézer: Háda
Nadrág: New Yorker
Felső: H&M
Csizma: S'Oliver
Hátizsák: Háda





2. nap


Előtört az igazi Blair énem


Kedden elkapott a lelkesedés és egy megbeszélés is aktuálissá tette az elegánsabb megjelenést. Szerintem elég egységes képet alkottam, a minimál szerelmeseinek is elnyerheti a tetszését, hiszen letisztul. 

A tyúkláb mintás kabát már 4 éve velem van és bizony akkor még ezt a pletykafészkek hatására vettem meg, azóta is sokszor tett jó szolgálatot, idén pedig színesíti a divat palettáját ez a minta. 

A ruha Chanel hangulatú és nagyon szeretem a szélein lévő eldolgozatlanságot, ami a kifutókon idén ismét felbukkant. A masni pedig abszolút izgalmassá teszi ezt a darabot. Bokacsizma szintén régi, de egyik legkényelmesebb és remekül kombinálható, így többször láthattátok már.

Kabát: H&M
Ruha: Shein
Táska: Tally Weil
Csizma: Secondhand




3. nap


Plisszír és csipke


Viszonylag meleg napra virradt így egy ritkán viselt, de hőn szeretett plisszírozott szoknyára esett a választásom, szerintem Blair elégedett lett volna ezzel a szettel, mivel a színek harmóniában vannak. A sorozatban sokszor az ő ruhaösszállításainál megfigyelhetjük, hogy a cipő, táska, kalap, fejpánt egységben van, azonos árnyalatú. Manapság pont ennek az ellentétére törekszenek a trendek. Én ezt úgy oldottam meg, hogy a kalap és a szoknya egy árnyalatú és a cipőben (illetve a táska lemaradt) visszaköszön a fekete. 

Kis egység megtörés a fodros nyakú zárt csipkeblúznál figyelhető meg, de a stílusba abszolút belesimul. 

Kabát: H&M
Blúz: Tally Wejl
Szoknya: Háda
cipő: Deichmann

Kalap: Vintage



4. nap

Lépcső helyett a fa alatt ülve



Csütörtökön összeállítottuk a karácsonyi stúdió alapjait, így evidens volt, hogy ezt meg is örökítjük. A suli lépcsője helyett nálam itt ülve telik a nap egy része. A szoknya ismét kockás, bár a diáklányos fazon helyett passzos és magasan záródó. A piros csík pedig megjelenik egy nagymamám szekrényéből kiakasztott blézer színén. 

Ehhez fehér blúzt és barna csizmát párosítottam és a kis nyakkendő sem maradhatott el. Annyira bejön ez a kis kiegészítő, hogy több színben is rendeltem azóta (köszi Blair).

Blézer: Vintage
Blúz: Bershka
Nyakkendő: Ebay
Szoknya: Női vonalak
Csizma: S'Oliver





5. nap

Párizsi sikk




Szeretem a francia sikket, ami szerintem leginkább arról szól, hogy nem gondolják túl a szettjüket. Lazák és mégis elegánsak. Nagyon gondolkozom egy külön poszton is ezen a vonalon, ha szeretnétek, akkor írjátok meg. :) 

A szettben szerepel egy fentebb már bemutatott nadrág és a cipő is többször megjelenik, így prezentálom, hogy bizony kis mennyiségű ruhából is lehet változatosan öltözni, még a végén én is kapszulagardrób mániás leszek. :)

A felső egy egyszerű csíkos darab, amit mindenkinek ajánlok. Nyilván figyelemebe kell venni a vízszintes csíkozásnál a csíkok sűrűségét és a vastagságát, hogy ne kövérítsen, de higyjétek el vannak jó darabok, amik minden alkathoz illenek. 



Két kiegészítővel si viseltem ezt a szettet, az egyik a barett, ami nagyon divatos lesz idén, agy érdemes beszereznetek egyet, ha még nincs, de javaslom az időseb rokonok szekrényét áttúrni, mert ott lapulhat egy két ilyen kincs. A másik megoldás a kendő, ami kerülhet a hajunkba, de a nyakunk köré is, mindkét esetben remekül feldobja a szettünket. Na ez tuti lesz nagymamátoknál, de ha mégsem találnátok megfelelőt a legjobb kincslelő helyek a turik.




Felső: Camaieu

Nadrág: New Yorker
Cipő: Deichmann
Kendő: Vintage

6. nap

Cukin vagány




Szombaton vágytam egy kis csillogásra és Blair is volt, hogy fémes szoknyát választott, így belefér szerintem ez is. A szoknya egy elég domináns darab, amihez a már mutogatott fehér blúzt viseltem, aminek a gallérja alá varrtam egy-egy gombot. Ehhez pedig egy zsabót tettem fel, amit akár Ti is elkészíthettek. A szabásmintája nagyon egyszerű, egyre kisebb méretű félkörök vannak felül egymásra varrva. 

A blézernél nagyon tetszenek a kiálló szálak, amik légiessé, finommá teszi, az anyagban fényes szálak is továbbviszik a szoknya csillogását. Világos harisnya nem túl gyakori viselet, pedig a pasztell szettekhez szerintem kifejezetten klassz. Egy nude oldalt kivágott bokacsizmával zártam az outfitet.


Blézer: Háda
Blúz: H&M
Szoknya: Háda
Harisnya: New Yorker
Cipő: Z&Z





7. nap

Sikkesen nagyinál


Már sokszor írtam nagymamámról, aki számomra egy igazi divat ikon. Rengeteg ruhát kaptam tőle, a szekrénye mélye egy igazi kincsesbánya. Sosem láttam még topisan, mindig adott magára, a mai napig a közeli boltba is úgy megy, hogy mindenki lépten nyomon megdicséri. Ezért igyekszem én is úgy megjelenni nála az utóbbi években (régen cukkoltam azért a vadóc szettjeimmel), hogy ne lehessen kivetnivalót találni benne, élvezem, hogy a stílusa már részben az enyém. Olyan öröm látni rajta, amikor megjelenek egy régi ruhájában, ahogy végignéz, ahogy meghatódik. Mivel volt már sok ilyen szett így ez esetben új darabokban érkeztem. 

A szoknyát és a felsőt is egy second handban vásároltam. Ugyan nem látszik, de a szürke enyhén A vonalú szoknya kockás, ami az idei óriási, elképesztő divat része. A felső pedig muszlin, de a fodros, zsabó hangulatú hajtásoknak köszönhetően visszafogott. Az ujj végen szintén megjelenik a fodor és a húzás. A bokacsizma pedig jó szolgálatot tesz, én mondtam. 

Barett helyett egy lovagló sapka (kobak) szerű kalapra esett a választásom, ezzel kicsit feldobva a szettet. Oké Blair folyamatosan fejpántokat viselt, de én még idegennek érzem magamtól ezeket, a stílusunkba kell beilleszteni elemeket, nem lelopni kell más stílusát szerintem. No meg most nem viselne már annyi hajpántot a kisasszony. 



Szoknya: Secondhand
Felső: Női vonalak
Csizma:
Kalap: New Yorker
Táska: Gardróbcsere

Kabát: H&m
Sál: Burberry


8. nap

Ráhúztam egy grátisz napot, mert volt egy megbeszélésem, illetve mert ezt a nadrágot is szerettem volna megmutatni. Teljesen új komfortzónán kívüli számomra a kosztüm nadrág, ami élére van vasalva, de lehet gyakrabban fogok ilyesmit viselni, mert sok bókot kaptam. A blúz szintén egy régi darab, talán keresztanyámé volt. A türkiz nagyon szuper árnyalat és nagyobb hangsúlyt fog kapni a következő időkben. A nyak részen pedig egy masnis megoldás ad romantikát neki. Az ujj rész húzott így buggyosodik. Ehhez persze egy blézert felkaphatunk.

Blúz: Háda
Nadrág: Női Vonalak
Cipő: Deichmann


Miben különbözök Blair Waldorftól? Nos szinte mindenben, biztos nem költenék annyit ruhákra, mint ő, még akkor sem, ha kazalban állna a számlámon a pénz. Hiszem és vallom, hogy a stílus nem pénz kérdése és nincs szükségünk arra, hogy hogy minden szezonban lecseréljük a teljes ruhatárunkat. Ő biztos nem menne turikba, én pedig sosem tudnék lemondani erről a kincsvadász élményről, ráadásul környezetkímélőbb ez a vásárlás, egyedibbek a holmik.
Személyiségben szintén nem klappol a karakter és én, mivel messze állok attól, hogy főnökösködjek, nem vagyok egy uralkodni vágyó típus és nem bántanék másokat. Mégis miért kedveltem? Nos abban az időszakban néztem először a sorozatot, amikor héjanász az avaron kapcsolatban vergődtem és nagyon emlékeztetett a Chuck Bassel való kapcsolatára az én szerelmi életem. 

Mit szólt a környezetem? Nos meglepődtek, hogy egy hétig hasonló stílusban pompáztam, többen meg is jegyezték, hogy mi ez az állandó elegáns stílus. Persze sokaknak tetszett, talán anyukám az egyetlen, aki nem szereti ezt, ő sportos dolgokban járatna, ha tehetné. :)

Hogy tetszett Nektek ez a poszt? Melyik szett a kedvencetek?
Kinek a ruhatárába bújak legközelebb?