2017. szeptember 28., csütörtök

Hajkatasztrófából menekülés, avagy megtaláltam a tökéletes fodrászt

Szinte minden nő sír életében párszor a haja miatt, engem eddig ez elkerült, most viszont úgy zokogtam mint egy kislány. Egy együttműködésre kértek fel, aminél egy fodrásszal kellett készíttetnem egy frizurát, ami pasztell türkizes lett volna, ami hamar kikopik, így rábólintottam erre.Sokszor színeztem már magamnak a hajam, így nem gondoltam, hogy tragédiába torkollik az egész, de a bad hair nem is elég jó kifejezés arra, amilyen mocsári szörnnyé változtattak. Öröm az  ürömben, hogy menteni lehetett a menthetőt és azt hiszem megtaláltam Nyíregyháza legjobb fodrászát, akire a legnagyobb bajban is számítani lehet, Ő Lukovics Imre

Lukovics Imre hárította el a katasztrófát és gyönyörű ezüst szürkévé varázsolta a hajam



Frissen festve is szőrnyű, no meg nem pasztell
A történetem ott kezdődik, hogy nagyon kevésszer voltam elégedett a fodrászokkal, így évek óta önmagamnak készítettem a frizurákat, színeztem a hajam és festettem. Amikor felmerült az ötlet, hogy részt kéne vennem ezen fodrászos kalandon, nem örültem különösebben, mivel pont tök elégedett voltam a hajammal, de gondoltam egy enyhe színezés belefér pár mosással kikopik és kész. Először péntekről volt szó, hogy megyek, de hálisten nemet mondtam, bele se merek gondolni mi lett volna, ha ezzel a hajjal kell a Kialakító Napot tartanom. Hétfőn a fodrásznál kezdtem, aki szimpatikus volt, megbeszéltük hogy a koncepció az, hogy egy enyhe pasztelles zöldes kék lesz felül és ombrésan picit (!) sötétedik. Elmondtam, hogy szeretek játszani a hajammal, a pasztell tartományban, viszont eléggé gyönge, könnyen törik és  vékony szálú, így óvatosan kell vele bánni, de igazából ezt még a vak
 is látta. 



Nem igazán tudom hol mentek el így a dolgok, mivel a koncepción én nem változtattam, nem hagytam jóvá semmi mást, mindenesetre arra riadtam lemosás után, hogy a hajam vége rikító borzalmasan türkiz, a teteje, meg zöldes, sárgás rettenet, ami foltos. Hozzátartozik a történethez, hogy volt egy egy-két centis lenövésem, amit nem korrigált (hálisten, ki tudja mi lett volna abból).
Elmentem a fotózásra, ahol már a sminkes is mondta, hogy szörnyű a hajam, nem sokon múlt, hogy elbőgjem magam. A napot úgy csináltam végig, hogy egy hangom nem volt letudtam a kötelezettségem (
bár nyilván össze voltam törve), alig vártam, hogy kibontsam megnézzem mennyire jön ki belőle egy mosással. Ahogy hazaértem bizony ismét szembesülnöm kellett, hogy tragikusan festek, ugyanis anya, aki minden hajszínezős bulimban lelkesen részt vett, teljesen kiakadt. Botond szintén nem nagyon tért magához a látványtól, az öcsém egyszerűen közölte, hogy 'szerintem járj sapkában'. Gyorsan hajoltam is a kád felé és kimostam, de szinte meg sem mozdult a szín, alig jött ki valami, a víz halvány zöldesen folydogált a lefolyóba. Ekkor már komoly pánikban voltam, így beszéltem egy-két fodrásszal, köztük nem egy nagyon neves Pesti szakemberrel, hogy mit lehet tenni. A hajam olyan volt, mint a Barbie baba haja, full műszálas tapintású, már ekkor gyanakodtam, hogy ez nem mezei színező volt, hanem egészen más, ami roncsolt is rendesen.

Így kellett mászkálnom egy napot a városban

A többi fodrász, akivel beszéltem és akiknek elküldtem a képeket azt mondta, hogy ez siralmas és ilyenekkel járatják le a szakmát. Ami nagyon szimpatikus volt, hogy sokan azt mondták, hogy nem esnének neki, mert nem tudják hogy lehetne ezt eltüntetni anélkül, hogy nagyobb bajt csinálnának. Illetve azt a tanácsot is kaptam, hogy olyanhoz üljek be, aki nem ígéri százas mosollyal, hogy tökéletesen rendbe teszi ezt és akin látom, hogy elgondolkodik a lehetőségeken.

Másnap reggel beszéltem a mesterfodrásszal, aki elrontotta a hajam, beismerte, hogy az ő szavaival élve túltolta, illetve hogy hibázott és leszedné a hajamról egy hajszerkezet javítóval és egy speciális samponnal. Mondtam neki hogy nem tudok menni, mert dolgozom, a megye szépségkirálynő jelöltjeit kellett öltöztetnem. Sokan mondták ott is, hogy rémes a hajam, illetve mindenki nagyon együttérző volt velem. A jogász barátnőm egyenesen közölte, hogy bizony meg kéne tenni ez ügyben a jogi lépéseket, de valahogy nem visz rá a lélek, nem ez a fajta vagyok.


A hajmentő projekt

Rengetegen ajánlották Lukovics Imrét, de felhívták arra a figyelmem, hogy ugyanezen vezetéknéven lévő fodrászat nem egy cégtulajdonban van, mindenképp Imréhez menjek, ő meg fog tudni menteni. Mivel épp a Miss Summer Sunshine lányok haját készítette el is szaladtam hozzá, hogy mondjon valamit. Előtte beugrottam egy barátnőmhöz Orsihoz, aki nemrég egy elrontott szőkítést vele hozatott rendbe, már ez is jó kis garancia volt számomra. 
Már itt is elégedett voltam. Nem hittem volna, hogy elfedhető a kék és tényleg szép hajam lesz a végén.


5-6 óra kíméletes színleszedés után
Ahogy meglátta a hajam én pedig Imre arcát tudtam, hogy sokkal nagyobb a baj, mint gondoltam, a fotó nem is adja vissza a rémálmot. Elmondta a lehetőségeket, illetve hogy én döntök melyikkel élek. Ugye visszamehettem volna, ahhoz aki ezt tette vele, de érthető okok miatt nem akartam megkockáztatni, hogy tönkreteszi teljesen a hajam, esetleg letöri. A másik lehetőségem a barna haj lett volna, aminél alá kellett volna szívatni, aztán vörös pigmenteket rátenni, hogy kiüsse a kéket és utána a barna festék. A harmadik pedig, hogy leszedjük a kékes zöldes mocsárszínt. Ekkor jött az ötlete, hogy nézzük meg egy tincsen mennyire szedi le az Oraplexes oxi. Innentől tudtam, hogy csak is hozzá ülök be, mert nem akar zsákbamacskát árulni, hiszen nem ismerte az anyagot, amit rám kent az a nő és azt se tudta, hogy mi sül ki belőle, mennyire sikerül leszedni a színt. 50 perc után lemosták és kiderült, hogy ez is járható út, így megbeszéltünk egy időpontot másnapra. 

Végre kialudtam magam, hiszen teljesen megnyugtatott, hogy biztos kezekbe kerülök. Reggel 8-ra érkeztem a szalonba és 9 órán keresztül dolgoztak folyamatosan a hajamon, úgy hogy nem is ettünk. 

Két körben próbálták leszedni a hajamról a színt, ami eszméletlen ragaszkodó volt. Nem is csoda, kiderült, hogy fizikai színező, ami úgy tapad a hajhoz, mint a falra a festék. Gyakorlatilag nehezebb leszedni, mint egy tartós hajfestéket, pedig direkt mondtam, hogy hamar szeretném, ha kikopna. Ebből azt vontuk le, hogy a hölgy nem ismerte semennyire ezt a Alfaparf terméket, gyakorlatilag kísérleti nyúlnak szánt, másik verzióba bele se merek gondolni.


 Minden művelet között többször mostak, hogy kopjon a szín, és szárítottak, hogy lássuk hogy állunk, eszméletlen munka volt. A két színeltávolítás után jöhetett a színezés szürkés színezés alul, majd hogy a mocsár zöld festést is elfedjük fentebb a hajamon, így lilás árnyalattal próbálta kiütni Lukovics Imre, ugye ez a komplementere. A végén pedig egy hamvasítót is felvitt és a tövét is hozzá festette.  Eszméletlen csodálatos lett a végeredmény és pihe puha, bár látszik, hogy megviselte a hajam ez a "mesterfodrásszal" való találkozás. Sokan mondják majd, hogy miért vetemedtem erre, hiszen a szőkített haj megviselt, nos én felhívtam erre e figyelmét, de ha azt látta volna, hogy rémes az állapota, akkor egy mesterfodrász nyilván nem megy rá. 
Valószínű, ha a másik fodrászhoz megyek vissza korrekcióra, aki elrontott, akkor haj nélkül jövök ki, ugyanis több szakember is mondta, hogy a színleszedő samponnal nem tudta volna megoldani ezt, magasabb százalékú oxival meg esélyes, hogy letört volna az összes hajam. A legszomorúbb, hogy még ennek a fodrásznak állt feljebb, hogy nem adtam lehetőséget, hogy javítson, illetve megkaptam hogy hisztis vagyok. 
A két felsőt a rettenet "mesterfodrásznak" köszönhetem. A két alsó kép pedig, ahogy mentette Lukovics Imre a hajam. 
Aminek viszont mindennél jobban örülök, hogy rátaláltam Lukovics Imrére és újra bízok a fodrászokban és  bátran kijelenthetem, hogy hozzá fogok csak járni és egyértelműen ajánlom őt. A képek pedig önmagukért beszélnek, igazi prémium minőséget varázsolt az agyongyötört hajkoronámból.

 A szalonban egy lány elmesélte, hogy neki is tönkretették a haját és Imre tudta rendbe rakni. Sajnos még nincs vége a kálváriámnak, hiszen ez a borzalom még nem tűnt el teljesen a hajamról és nyilván le is fogja dobni a csodálatos ezüstös színt magáról valamennyire, így még biztos fogok írni a hajam megmentéséről, regenerálásáról. Az biztos, hogy most nagyon selymes és puha a hajam, de azért nem az igazi, ennyi megpróbáltatás után. Igazi varázslat volt, amit véghezvittek a szalonban, ezúton is hálásan köszönöm Imrének és Lilinek a csodás munkát, hogy megmentették az önképemet és önbizalommal tudok végigmenni az utcán.

Minden lépéshez L'Oreal termékeket használt Imre, samponból és ápolókból Kérastase-t. Én is vettem egy terméket, mert most nagy szükségem van a legjobb minőségre, illetve rengeteg hajolajat és hidratáló terméket fogok használni, mindenben követem a szakember tanácsát.



Az viszont biztos, hogy örökre elment a kedvem a hajszínezéstől és eltökéltem, hogy megtanulok nemet mondani arra, ha a külsőmmel akarnak játszani együttműködéseknél még inkább a sarkamra állok ilyen eseteknél.

Imre minden lánynak azt tanácsolja, hogy körültekintően válasszon fodrászt, nézze meg a referenciáit, ugyanis sokan tudnak jól elkészíteni frizurákat, de nem járatosak  a hajszínezésben és modern eljárásokban, nem használnak megfelelő anyagokat. 

Miért meséltem el mindezt? Mert fontosnak tartom felhívni a figyelmet arra, hogy nem ér annyit egy együttműködés sem, hogy egy inkompetens, ambiciózus fodrász tönkretegye az ember haját, amit több év múlva láthat viszont. Nekem valószínű nem fog úgy göndörödni már a hajam és sokáig nem lehetek szőke.

Miért nem írtam ki a vétkes fodrász nevét? Mert nagyon rendes vagyok annak ellenére is, ahogy viselkedett. A festés árát végül elküldte nekem, de messze nem ennyi költségem lesz, míg úgy fog festeni a hajam, ahogy régen...


Keressétek bizalommal Nyíregyházán Lukovics Imrét a Szabadságtér 10-12 szám alatt.