2018. június 24., vasárnap

Kiegészítő kezelések a bőrápolásban

Régóta tervezem ezt a posztot, mert szerintem fontos, hogy a tökéletes arcápolási kencék mellett pár kiegészítő eszközt, vitamint és bigyót alkalmazzak. A bőrünk a legnagyobb szervünk, amit védeni, óvni, hidratálni kell, de a törődés egyéb lépéseit is érdemes lehet beiktatni. 



1. Vitaminok


Szerintem ezzel nem mondok újat, hogy ahhoz, hogy szép legyen az ember bőre arra van szüksége, hogy a szervezete minden szinten jól legyen és tartalmazza a megfelelő mennyiségű vitamint és ásványi anyagot. Ha valamilyen bőrproblémánk van, akkor az úgynevezett góckutatás az első lépés, hiszen sok esetben a pattanások gyulladást jeleznek a szervezetben, az ekcéma legyengült immunrendszer egyik jele lehet, ahogy a herpesz is és még sorolhatnám. A diétázó lányok szintén gyakorta küzdenek bőrproblémákkal, hiszen kiürülhetnek létfontosságú vitaminok. 

Az A, E és C vitamin bevitele elengedhetetlen a szép bőr érdekében. Mivel a zöldségekben és gyümölcsökben már alig van vitamin a föld kizsákmányolása és az agyontenyésztés következtében, így még inkább fontosakká válnak a vitamin készítmények. Emellett a D és B vitaminokat tudom még kiemeleni, amik szintén hozzájárulnak a bőrünk egészségéhez. 
Gyógyszertári asszisztens végzettségemből fakadóan erről nagyon sokat tudnék beszélni, fogok is ha van rá igény, egy videó formájában.
Most a Biotech Multivitamint szedem, abból is a nőknek szántat és néha napján egy-egy dm saját márkás Das Gesund haj, bőr és köröm vitamin kombót. Ez utóbbi sajnos pattanásokat tud generálni, így sokak nem csípik, de tényleg hatékony arra, amire gyártják. A vitaminoknál nagyon fontos odafigyelni, hogy a napi ajánlott adagot ne lépjük túl zsírban oldódókból. A vitamint ezért csak receptre kaphatunk, de ha engem kérdeztek erre nincs szükség kiegyensúlyozott táplálkozás mellett. 

2. Kollagén ital


Kollagén port kezdtem el egy ideje a reggeli kávémba keverni, amiről bővebben írtam is tesztet ITT. Imádom a hátását, nem csak a bőröm lett feszesebb, de a narancsbőröm is csökkent és a fogíny gyulladásom is enyhült, sőt vannak tünet mentes időszakok. 

Mindenkinek ajánlom, aki szép feszes bőrre vágyik, ránctalanítani szeretne, akar egy jó diétás kiegészítőt és esetlegesen ízületi, vagy fogínyproblémákkal rendelkezik. 





3. Arcmasszírozók


Koreában és Kínában is hatalmas múltja van az arcmasszírozának, ami az egyik legjobb anti ageing tevékenység, ha jól csinálják. Rengeteg oktató videó van fent youtubeon, ezeket elég sokáig tanulmányoztam, ám ártani nem akarok, így óvatosabban álltam a dolognak. Két eszközt vetek be, amik segítenek a ráncok megelőzésében, illetve a kozmetikumok felszívódását is serkenti ha masszírozva visszük be. 



A rózsakvarc arcmasszírozót Thaiföldről küldte Marcsi nekem és imádom, szerintem ez egy szuper kütyü, ami igazán egyszerű elv alapján működik. Kifejezetten jó érzés ez a rollerezés, a hűvös kő ahogy az arcomon végigszánt. Ráadásul stimulája az arc izmait, ezáltal feszesít. Pár hónap kell a hatás érdekében és a rendszeresség fontos. Esténként szoktam alkalmazni. 

Az Avon derma rollerre emlékeztető kis hegyes ám nem fájdalmas rolleres masszírozó a vérkeringést ösztönzi és szerintem ez is hatékony. A krémek felvitele után pár percig alkalmazva remek kiegészítő kezelés.




4. Dermaroller


EZ AZ AMIT CSAK NAGYON PROFI ARCÁPOLÓKNAK, TUDATOS BŐRÁPOLÓKNAK AJÁNLOK! 

Nagyon sokáig agyaltam, hogy kipróbáljam e ezt az eszközt. Rengeteget olvastam utána és még így is azt tudom mondani, hogy elég nagy bátorság kell hogy az ember magának sértse fel a bőrét, hogy fokozza a kollagén termelést. 




A dermaroller egy kozmetológiai kezelés, bőrgyógyászati felhasználása elég széles skálán mozog. Ez kollagén indukciós eljárás, ami minden bőrtípuson alkalmazható. A higéniai protokolra hatalmas hangsúlyt kell fektetni, mert különben óriási károkat okozhatunk, elképesztő fertőzéseket vihetünk be a bőrünkbe. Ez a tűs mezoterápia elképesztő hatékony és rettentő széles körű lehetőséget rejt magában, de ésszel kell használni. Mivel ilyen rizikós nem igazán mertem még videót készíteni róla, de ha szeretnétek, akkor fogok. 

Otthoni használatra a 0,2-től 1,00 milliméteresig ajánlom csak, a méret a tű hosszúságot jelenti. 

Pár alkalom után, már komoly változást láttam a bőröm állapotában, hiszen ezek a mikro sérülések, amiket ezek az isi pici tűk okoznak beindítják a kollagéntermelést. Rövid a gyógyulási ideje, nincs mellékhatása, ha higénikusan használjuk és tényleg ránctalanít. A vízszintes homlok ráncaimat szinte teljesen eltüntette. Az irharéteg pedig ellenállóbb lesz mindennel szemben. 

Minden használat előtt 70%-os alkoholban áztatom az eszközt és használat után is fertőtlenítem. Zárt, steril ampullákat rendelek hozzá, hiszen nem mindegy, hogy mit viszek fel a kezelés után. Minden alkalom után tiszta párnán hajtom álomra a fejem, stb. 




5. Több víz 


A víz ivást nem lehet eléggé hangsúlyozni, de lehet ezt a legnehezebb betartani. Pár hónapja gondoltam egy merészet és új dolgot vezettem be a reggeleimbe, méghozzá egy hatalmas pohár víz képében. Egy hétig nagyon nehezen működött ez a dolog, tényleg meg  kellett erőszakolnom magam, hogy ezt a folyadékot magamhoz vegyem ébredés után. Egy hét elteltével viszont már olyan szomjasan keltem, hogy az leírhatatlan, ergó a szervezetem ezt jó szokássá alakította. A bőröm sokkal szebb lett, kevesebb bőrhibám van azóta és ami fontos, hogy egységesebb a bőrszínem, kevesebb a piros, szürkés rész, így az alapozás se olyan fontos. Napi két-három liter víz elengedhetetlen, ezt pedig úgy tudom betartani, ha viszek magammal egy flakon vizet. Az nem megoldás, ha este pótoljuk be a folyadék bevitelt, hanem folyamatosan kell belülről hidratálni. Kérdés ami felmerül, hogy szénsavas, vagy szénsavmentes, csapvíz, vagy flakonos. Nos szerintem tök mindegy hogy savas, vagy mentes, mert alapból gyomor savval találkozik a folyadék. A műanyag flakonnal kapcsolatban viszont van ellenérzésem, mivel a műanyag elég instabil, így simán beleoldódik pár molekula, hosszú távon pedig nem tudjuk a hatását, vagyis amit tudunk az nem épp jó dolog. Szerencsére már lehet kapni üveg kulacsokat is. Csapvíz és ásványvíz csatában annyit tudok csak mondani, hogy nyilván a csapvízben rengeteg női nemi hormon van, hiszen tisztított szennyvizet iszunk, amiben a fogamzásgátlók hormona bekerül. De a mélyebb rétegekből kinyert ásványvízbe is jelen vannak ezek, hiszen akármennyire is tisztul a kőzeteken átszivárgó víz, a hormonokat nem képes szűrni. A drágább ásványvizeknél esélyesebb, hogy mélyebb rétegekből hozzák a felszínre. Az egyik ásványvízről a kémia professzorom azt mondta, hogy a Coca Cola mellékterméke, szóval érdemes jól választani. 




6. Radírozó kendő


Ebay egyik filléres kincse ez a radírozó kendő, amit úgy tudnék leírni, mint egy bőr smirgli, ami mégis kíméletes. Nagyon jól tudjátok, hogy nagyon bőrradír ellenes vagyok, inkább hámlasztok. A legtöbb bőrradír mikrosérüléseket okoz a bőrön. Manapság nagy keletje van a cukros radíroknak, ami mindenhol szembe jön velem, boldog boldogtalan reklámozza, ezek sajnos rémesen ártalmasak, hiszen ezek a cukor kristályok szinte szikeként sértik fel a bőrt.  A sós és egyéb szemcsés radírokat sem ajánlom. Egy két gyümölcsmagvas radírral vannak pozitív tapasztalataim, illetve a kávézacc is egy elég jó dolog, ha nem brutálisan dörgöljük vele a bőrünket. A műanyag szemcsés radírokat hálisten kivonták a forgalomból, mivel a tengeri élőlényekben nem kevés ilyet találtak. 



Ez a kendő gyakorlatilag két lap összevarrva, mosható gépben. Én az arcomon is szeretem használni, hetente egyszer elég is, ilyenkor beledugom a kezem, nyomok rá egy kis arctisztítót és nagyon gyengéden végigsimogatom vele a bőröm, nem erősen nyomom rá. Baba bőrt eredményez. Amióta a hátam is radírozom ezzel kétnaponta, azóta sokkal kevesebb pattanásom jön elő. Fontos eltávolítani az elhalt bőrréteget, hiszen a hatóanyagok is jobban be tudnak szívódni így, a bőrápolási rutin fontos része a hámlasztás és a nagyon gyengéd módszerrel való radírozás. Nyáron én a hámlasztással óvatos vagyok, ezért ez a napfényesebb évszakok eszköze elsősorban 
nekem. 

+1 Arctisztító készülékek




A Clarisonic arctisztítót még a NYX versenyen kaptam és adósotok voltam a beszámolóval. Nagyon megszerettem, de a fej cserélés elég drága, így sok alternatívát kerestem már rá. A lényeg viszont, hogy gyönyörűen sé kíméletesen tisztít, radíroz és nem bántja a bőrömet. A masszírozást is megoldja, ajánlom azoknak, akik ekkora összeget nem éreznek nagy tehernek. 

A Foreo arctisztítók eredetijét is próbálta, így elmondhatom hogy emmi extrát nem tudnak, mint az ebayes másolat, ami nekem van. Higénikusan tisztítható, strapabíró és gyönyörűen peelingel. Imádom, napi használatra is alkalmas, a masszírozó oldala is kiváló szolgálatot tesz. A vérkeringést jól beindítja és akár az esti krémeket is jól be tudjuk dolgozni vele. 




Ha bővebben érdekel egy-egy téma és eszköz, akkor várom a kommentjeiteket Facebookon. :)