2017. május 28., vasárnap

Diétába illeszthető pizzázás-Tortilla pizza recept

Talán a legnehezebb az a diétában, hogy a gyors kajákat ki kell húzni a repertoárból. Én fehérje diétával szoktam leadni a fölös kilókat, idén kicsit viszont lecsúsztam a bikini testre készülő időszakról és későn kaptam észbe. Egy hete kezdtem el a diétám és az első hét mindig a legnehezebb szerintem, amíg összébb nem  szűkül a gyomor, és hozzá nem szokik a szervezet, hogy bizony nem tömöm szénhidráttal. Alapvetően persze a szervezetnek szüksége van szénhidrátra, de jóval kevesebbre, mint amennyit egy átlag ember a 21. században fogyaszt. A tortilla pizza remek gyorsan elkészíthető étel, ami bizony laktató és az ízekre éhes diétázónak megváltás lehet.




Kalória: 500-700 körül 

Lehet kapni teljes kiőrlés verziót, aminél egy tortilla lap 175 kalória csupán. 


Hozzávalók 1 személyre:
  • 1 db tortilla lap
  • 5 dkg csirkemell sonka
  • fél fej hagyma
  • 5 dkg sajt
  • 2-3 gomba
  • fél paradicsom

  • Szószhoz:

  • sűrített paradicsom
  • fokhagyma és kis hagyma
  • oregano
  • bazsalikom
  • bors

A legjobb természetesen az, ha mi készítjük el a szószt, mivel a bolti pizza krémek tele vannak hozzáadott cukorral. Én a sűrített paradicsomba reszelni szoktam egy kis hagymát, egy gerezd fokhagymát és fűszerezem sóval, borssal, oreganoval, bazsalikommal. Az egészet kicsit összefőzöm és zárható üvegbe elteszem, hiszen remekül jön több alkalommal is, sőt fagyasztható is.

A tortilla lapot megkenem vékonyan a szósszal, majd mehet rá a sonka, gomba, hagyma (illetve ízlés szerint feltét, imádom kolbászosan is). A tetejére reszelek sajtot és mehet egy tepsiben be a sütőbe. Közepes hőfokon 10 perc alatt elkészül a kívül ropogós, belül pedig puha tortilla pizzánk. Melegen akár fel is tekerhető, Botond így szereti inkább, illetve fokhagymás öntetbe mártogatva. :)


Ti próbáltátok már? Nektek mi a kedvenc "kirúgunk a hámból diéta alatt" kajátok?