2017. október 2., hétfő

Ballonkabátos ősz-OUTFIT

 Őszintén szólva ez az outfit még tavalyról maradt meg, de úgy gondoltam megmutatom Nektek, mivel egy olyan alap darabot tartalmaz, amiről amúgy is érdemes beszélni. Ráadásul a kockás idén ráerősített és a divat központjába került. Sokszor történik az nálam, hogy valami megtetszik, ami sokáig perifériára volt szorítva, majd a trendekért felelős szakemberek szintén előhúzzák a zsák aljáról. Ezért is tanácsolom sokszor, hogy kísérletezzetek és előzzétek meg a divatot, diktáljatok Ti. 



A ballonkabát egy időtálló klasszikus darab, ami ellenáll az őszi időjárás megpróbáltatásainak, megvéd a széltől és az esőtől és bármely basic darabokkal foglalkozó listát nézzük kötelező a gardróbunkban. Alapvetően egy két éve határoztam el, hogy apránként beszerzem azon alap darabokat, amik minden nőnek a ruhatárában ott kéne, hogy legyen, azt hiszem lassan 30 évesen értem meg erre, hogy felfogjam, hogy mit sem érnek az izgalmas darabjaim, ha nincsenek a klasszikus darabok, amikkel párosíthatnám ezeket. A ruhatáram így komoly átalakuláson ment keresztül és az első lépés ez a darab volt a "trencskó". 


A trench-coat két cég is magáénak vallja, egyik a Burberry, aki 1901-ben a katonák esőkabátját tervezte meg ilyen fazonban, a másik Aquasqutum, aki 1850-ben a krími háborúban szabott ilyesmit. Ezt a vitát azóta se döntötték el a divat szakemberek, az biztos, hogy férfiaknak tervezték, hogy megvédje őket az esőtől és a hidegtől, valamint a nagy zsebek is praktikusak voltak rajta. 


1917-be a New York Times leírta egy cikkében, hogy üzletemberek is bátran viseljék a ballonkabátot és bumm berobban kiűzhetetlenül a divatba. Természetesen azóta több színben és anyagból elkészítették, a hossz is opcionális, de mégis ha klasszikus fazonról beszélünk akkor a bézs árnyalatairól van szó és combközépig ér, dupla gombsoros és vízlepergető. 

Vagy begombolva és elöl megkötve, esetleg csattal összefogva viseljük, vagy hátul kössük meg. Mivel a fotózás alatt kikötöttem a képek közt van rácáfoló erre a szabályra, de a valóságban erre mindig kritikusan ügyelek. 

Fillérekért szereztem be ezt a tökéletes állapotú kabátot a Hádából, anyukám vette meg Nekem, hogy ösztönözzön, hogy a basic darabokat vásároljam inkább. Talán 4000 Ft volt, de most is lehet ugyanezt kapni a H&M-ben 10 ezer Forint körüli összegért. 


Az ingi egy nagy méret, de a kockázása abszolút szerelem volt, így nem hagytam ott. Piros szoknyával kombinálva szerintem szuperül néz ki, plusz törékenyebbnek hat az ember egy kicsit nagyobb ruhadarabban. Amikor ezt levadásztam még nem tudtam, hogy az idei ősz divatja a kockás és a piros lesz, hogy is tudhattam volna egy évvel ezelőtt. Viszont nagy a sansz rá, hogy ami régen volt menő az visszaköszön. 



A táska színben tökéletesen harmonizál bármivel, mivel a nude tartományba sorolható bézs színével. Míg cipőnél csak azt nevezhetjük nudenak, ami tökéletesen megfelel a bőrünk árnyalatával, addig más daraboknál kicsit tágabb ez a skála. Ráadásul nagyon jól illik a kabáthoz, így begombolva abszolút egy bisszafogott nő vonul az utcán, ami aztán pár másodperc alatt egy vagányabb lánnyá változhat. Szeretek átalakulni, kialakulni, itt pedig tökéletesen prezentálhatom a bábból pillangóvá változást, az ősz összes elemét felsorakoztatva.

















A szoknya A vonalú ezen már nem lepődtök meg szerintem. 3 éve véglegesen beigazolódott, hogy ez a fazon a legelőnyösebb számomra és miért is hordanék akkor mást. Mindig mindenkinek azt tudom tanácsolni, hogy a testalkatát vegye elsősorban alapul az öltözködésnél. Ha megtalálod a tökéletes szabásokat, akkor már sokkal könnyebb dolgod lesz, nekem pedig van mit rejtegetnem comb tájon. 



A kiegészítők tekintetében ásvány karkötőt választottam itt és chockert. A chocker már megy ki a divatból, így aki még vonzódik hozzá most viselje, mert hamarosan a ciki tartományba kerül, viszont azért ne bánkódjunk a pasik szerint amúgy is nyakörv volt. Pár év múlva pedig előszedhetjük és különlegesek leszünk benne, vagy a lányaink fognak megörülni ezeknek. Ez a darab még tini koromból maradt meg, így örülök azért, hogy fotókon is megörökítettük. 


Bokacsizma mindenkinek a szekrényében van, ami nem is baj, de figyelembe kell venni, hogy megtöri bokánál a képet, így érdemes színben harmonizáló harisnyával viselnie annak, akinek nincsenek nyakig érő lábai. Imádom a hasáb sarkot már évek óta, idén pedig különösen nagy választék van ezekből az üzletekben.


OUTFIT

Ballonkabát: H&M (Háda)
Ing: Háda
Szoknya: New Yorker
Nyaklánc: Retró
Cipő: Deichmann
Táska: Másodkézből




Fotó: Parfé Fotó by Katona Brigi

Stúdió: Flower Factory