2014. augusztus 27., szerda

Kedvenc szemöldökformázóim és a rutinom

Tavaly sminkmodellkedésre adtam a fejemet egy nagyon kedves kozmetikus "karmai közé kerültem" és neki köszönhetően még jobban megtanultam, hogyan alakíthatok ki otthon házilag tökéletes szemöldököt. Ezen tapasztalataimról olvashattok most. :)












Azzal kezdeném, hogy az arc keretét a szemöldök adja meg, így erre minden esetben nagy hangsúlyt kell fektetnünk. A kinézetünk múlik rajta, ezzel szebbé és csúnyábbá is tehetjük magunkat.

Szerintem minden tini elkövette azt a hibát (én igen, akkoriban nagy divat volt), hogy vékonyabbra szedte a szemöldökét, nekem így 18 éves koromból egyetlen vállalható fotóm sincs és még felemásak is voltak, jaj. Első és legfontosabb tanácsom, hogy maradj a természetes formánál és vastagságnál, még ha a divat mást is fog diktálni előbb-utóbb. (Jelenleg amúgy is a vastag a trendi)


Mint kiderült a profi sminkes keze alatt, az én szemöldököm nagyon erős szálú, így vágni is kell a hosszából és ritkás, szóval ki kell tölteni a réseket (ezt mondjuk én is tudtam). Ha azon szerencsések közé tartozol, akiknek puha szálú és sűrű a szemed fölött a bozont, akkor csak a szedést és festést olvasd el, ha nem akkor haladjunk tovább.


Szemöldök vágás és szedés:


Én a hosszúságán egy mezei körömvágó ollóval szoktam segíteni. Kis szemöldökformázó kefét veszek elő és kifésülöm felfelé. Hogy könnyebb legyen a megfelelő szálakból vágni néha egy kis hajlakkal befújom a kefe puha sörtéjű részét és ezzel átmegyek a szálakon. A kilógó túl hosszú 'dzsumbujt' pedig egyszerűen megkurtítom. Felül nem ajánlom, hogy szedd a szemöldököd, mert rémes forma alakulhat ki a szálak erősödésével.



Az ív kialakítására a ceruzás módszert is tökéletes, ami számos helyen szerepel képekkel illusztrálva, így nem térek ki rá, hogyan tudod megnézni, hova essen a legmagasabb pont és mettől-meddig érjen, az ábra nagyon jól magyaráz. :)

Ha kezdő vagy ajánlom, hogy egy fehér szemceruzával viszont rajzold be a végpontot és a kezdetet, valamint hova essen a csúcspont. Érdemes körbe is rajzolni a szemöldök alját, amíg ki kívánjuk szedni a zálakat, így elkerülhetjük a beleszedés problematikáját.




Szemöldök csipesznél érdemes beruházni egy drágábbra, általában ezek jobban zárnak, így kevesebbet kell szenvednünk a szedésnél, gyorsabbak és hatékonyabbak leszünk és kevésbé fájdalmas.

Törekedjünk arra, hogy a természetes egyenetlenségeket figyelembe véve próbáljunk szimmetriát elérni a két szemöldöknél, de ne essünk kétségbe, hogy picit mindig eltér, hiszen nincs teljesen szimmetrikus ember.

Természetes fénynél és jó tükörnél állj a szedésnek!

Fájdalom az van mindig, de ha nem bírod érdemes fürdés után csinálni és esetleg még egy jégkockával előtte átdörzsölni a szemöldök környékét, no meg utána is.

Házi gyantázást nem ajánlom, ellenben a kozmetikust inkább. Nemrég viszont olvastam, hogy jobban járunk, ha szemöldökcsipesszel szedegetünk, mert így nem nyúlik meg a szemhéjunk felett a bőr a gyantától, nem tudom mennyi az igazság ebben, de én maradok ezután is a csipeszemnél. (az viszont igaz, hogy a forró gyantától kiritkul a szemöldök, így egy jó pár év után már nem kell járni a kozmetikushoz oly serényen)

Szemöldök festésről készítettem VIDEÓT:



Szemöldök kiemelése:


Ha nem festenéd be, vagy csak szereted korrigálni, ahogy én teszem nap mint nap a szemöldököm, akkor két terméket ajánlok, a szemöldök ceruzát, amiből én a Sleek kétvégű aplikátorral rendelkezőjét használom és a Catrice szemöldök szettjét, amiben por állagú festékeket találsz, amikkel gyerekjáték a kiemelés.







A Sleek szemöldök ceruzája nálam a legjobban szereplő ilyen termék, előtte megvetettem a szemöldök ceruzát és csak a por állagú kontúrozó szettet használtam. A háromszögletű hegye tökéletessé teszi, hogy optimálisan vékony, néhol vastagabb vonalakat húzzunk. Nem málik mint a legtöbb ceruza és életemben először imádattal adózok a kicsavarható adagolásnak. A Sleek összes jó tulajdonságát hordozza ez a kis eszköz és a legjobb a sűrű kefe a másik oldalán, amivel még természetesebbre lehet igazítani a festést, pár áthúzással. Amióta ő megvan, azóta háttérbe szorultak a szemöldök formázó szettjeim, hiszen ez ráadásnak, kevesebb helyet foglal. :)



Szín sose legyen túl sötét, mert az nevetséges és bohócos hatást kelt, ha profibb vagy akkor érdemes színátmenetesre varázsolni a még természetesebb megjelenésért a szemöldököt. Én a belső részén világosabbal emelem ki és az elvékonyodó részen húzom meg sötétebbre. 


Fésüld át és fixáld. Sokan köztük én is küzdök azzal, hogy erősebb szálú a szemöldököm és könnyen kócolódik, egy szemöldök kefe, vagy egy régi letisztított szempillaspirál spirálja kell csupán, kicsit átfésüljük. Ha szeretnénk, hogy fixen ott maradjanak a szálak a kefére pici hajlakkot kell fújnunk és azzal fésülni. :)

Pár kép a formázásról:




Ha tetszett a poszt iratkozz fel a Youtube csatornára és a blogra. :)

Ti kiegészítenétek még valamivel a cikket? Hogyan formázzátok a szemöldökötöket?