2016. június 11., szombat

Budapesten mennyei finomságokat ennél jó áron?-Pivo & More Sörbisztró

Kacsamell gesztenyés rizottóval
 Nemrég egy meghívást kaptam a Pivo & More Sörbisztrótól, hogy egy beszélgetős ebédre térjek be hozzájuk. Nem tudtam, mit takar ez a meghívás, de mivel haspók vagyok, így nagyon örültem Neki. Aki picit is ismer, az tudja, hogy a kajáknál nagyon, de nagyon kritikus vagyok, így engem nehéz megvenni kilóra ezen a vonalon. Viszont most teljesen elájultam mind a kínlattól, mind attól, hogy milyen ízkavalkád fogad bennünket itt. A Dohány utcán járva azt hittem az árak az eget nyaldossák, de meg kellett lepődnöm, igazi vidéki árlista köszönt vissza az étlapon. A sörök pedig egy külön fejezet. 





Csirkeszárnyak édesburgonyával és mártogatóssal

Salátából sincs hiány.
A Dohány utcát még nekem nyíregyházi leányzónak nem kell bemutatni, hiszen sokszor jártam arra. Gyakorlatilag a Zsinagóga árnyékában található az étterem a 12 szám alatt találtok rá.

Nagyon hangulatos és modern helyről van szó, ahol egy kellemes ebédet ugyanúgy el lehet fogyasztani, mint egy gyors hamburgert bekapni és egyaránt kitűnő egy jobb bulihoz a barátokkal. Terasz és belső hatalmas tér is a rendelkezésünkre áll a nyugodt étkezéshez és a jókedvű sörözéshez. 

És lecsót is találtok a gazdag étlapon. 
Kép forrása: Pivo&More Facebook
Az étlap zavarba ejtően hosszú és nagyon izgalmas, sok különleges ételt találtam a felhozatalban, és még több ismerős falatot.

Gasztronómiai kalandozásunkban a Pivo&More pincérein kívül Nóri és Regi volt társunk, akikkel elköltöttük a kellemes ebédet. Meséltek a Sörbisztróról, ami 2015 márciusában nyitotta meg kapuit. Fiatalos, lendületes maga a hely, street food stílusú ételekből sincs hiány és nagy hangsúlyt fektetnek az alapanyagok minőségére is. Abszolút sikerült fiatalosra szabni a helyet.


A beszélgetés hamar átcsapott barátira, régen éreztem magam ilyen jól bárhol, olyan otthonos hangulat volt és az asztaltársaságunk pedig olyanná vált, mintha ezer éves barátok lennénk.

Előételnek tepertőt, csirkeszárnyat édesburgonyát és fürjtojást rendeltünk. Bevallom most találkoztam először édesburgonyával sült krumpliként megsütve, de nem utoljára, mivel mennyei. Sokkal könnyebb, mint a hagyományos krumpli és pikánsabb, izgalmasabb.

Szeretem a söröket, de ennyire még itallap nem bizonytalanított el, 72 féle prémium minőségű, különleges habos ital sorakozott, úgyhogy ráhagytam a pincérre a döntést. Egy fantasztikus gyümölcsös sört választott nekem, nem csalódtam, ezt a szeszes italt még azok a nők is kedvelték volna, akik nem szeretik a kesernyés ízt.

"A nagy sörfogyasztó nemzetek különlegességein túl olyan ritkaságokat is elhoztunk, mint az észt A.Le Coq Imperial Gold vagy a spanyol Estrella Inedit. A repertorában találtok majd cognackal átitatott, tölgyfahordóban érlelt mesterművet, kézműves remekeket, gyümölcsös finomságokat, és egy pár a nagy klasszikusok közül is visszaköszön majd."
Férfias oldalast is találtok!


Fő fogásnak én kacsamellet rendeltem gesztenyés rizottóval. Még sosem mertem kacsát rendelni sehol, mivel ez a kedvenc ételem és féltem, hogy csalódást okoznak vele, viszont az izgalmas köret meghozta a kedvemet hozzá. Mit nekem kacsa, gesztenyés rizottót ennék életem hátralévő részében akkor se unnám meg, mennyei volt. Amúgy a kacsára se  lehetett panaszom, nem volt kiszárítva és megfelelően átsütötték.

Botond férfias ételt választott, akkora adagot kapott, hogy nem is bírta megenni mindet. Viszont nagyon oda volt érte, bezzeg az én főztöm néha kritizálja, itt csak dicsért, a zöldség köretből azért kibányásztam a gombát. Tényleg otthonosan éreztük magunkat, ha már egymás tányérjából is mertünk enni. Bár a csirke szárny után végülis már nincsenek tabuk. :)




Kép forrása: Pivo&More Facebook
Desszertnek nem sok hely maradt (hálisten nem az a hely, ahol kis adagot adnak), így egy Soufflet kóstoltunk meg kávés fagyival. Azt hiszem meg kell próbálnom nekem is ezt a fajta édességet elkészíteni, legalább okom van souffle formákat is venni, Botond meg fogja érteni. :)

Meg kell emlékeznem az ízléses tálalásról is, illetve a különleges formájú tányérokról, igen engem ilyesmivel is el lehet bűvölni. Ti hogy vagytok ezzel? :)





Összegezve egy igazán kellemes ebédet fogyasztottunk el, szuper társaságban, rég nevettem ennyit. A rizottó receptjét pedig próbálom kiudvarolni a helyből, mert enélkül lehet élni, de nem érdemes. A poszt írása közben pedig felfedeztem, hogy sörcsúszdák is szerepelnek az étlapon és velős pirítós...limonádé és hamburgerek! Biztos, hogy ha a fővárosban leszünk, akkor itt eszünk! :) 


Egy negatívumról azért be kell számolnom, másnap a mérleg nem volt túl kedves velem. :) MEGÉRTE! :)

Érdemes megnézni Facebookon a véleményeket, illetve a csillagokat, 30 visszajelzésből mind 5 csillagos. :)

Jártatok már itt? Vagy a Gozsdu udvarban található Pivo & Barban? :) Nektek melyik a kedvenc éttermetek?