2016. június 1., szerda

Ruhák a padlásról-OUTFIT

Szeretek olyan szetteket mutatni, amiben már meglévő darabokat kombinálok újakkal, de szívem csücske a turizás is. A mostani szettben pedig retró darabokat házasítok, ezzel bebizonyítva, hogy bizony néhány évente visszaköszön a divat.

Nagymamám ruháiban posztban megmutattam, hogy milyen kincsekre bukkanhattok jóval idősebb rokonaitok szekrényében, most anyukámnál turkáltam kicsit és a nagynénémnél, ennek eredménye látható a mostani outfit posztban. 






Szerintem egy blognak nem az a célja, hogy bevásárlólistát adjon az adott boltok kínálatához, hanem, hogy inspiráljon, a meglévő darabok összeillesztéséhez és motiváljon új lelőhelyek felkutatására. 

Szóval a történet egy szombat napon kezdődött, amikor keresztanyánál a rég nem hordott ruháit szemrevételeztem és egy jelenleg igen menő fazonra bukkantam egy elől gombos farmer szoknyára. Ezen persze nem lepődtem meg, hiszen egy enyhén A vonalú gombolós már landolt nálam, hiszen akkoriban, amikor ő volt fiatal óriási divat volt. Ennél viszont a kockás minta azonnal megdobbantotta a szívem, hiszen ez jelenleg nem igazán sorolható a trendi kategóriába, vagyis úgy lehetek cool (vagy mi?), hogy megtartom az egyediségem.

Magasderékvonal abszolút jellemzi az utóbbi egy-két évet és ez még tovább is fog gyűrűzni, így érdemes ebben gondolkozni. Nem kell viszont megragadni a crop top párosításnál, főleg, hogy ahhoz azért elég szép has kell. 




Mivel ehhez szinte mindenki egy klasszikus topot választana, így nekem ez az egyszerű út nem felelt meg és elkezdtem bányászni a szekrényeink mélyén, ahol is leletem egy olyan felsőt, aminek anyukám volt a tulajdonosa. Nemrég turiztam egy hasonlót, viszont ennek még jobban tetszett a fazonja. Arról nem is beszélve, hogy így lét hozzám közel álló személy ruhadarabjait viselhettem, ami nekem nagyon nagy érzelmi pluszt jelent, ráadásul tudom, hogy nekik is öröm, ha rajtam elevenedik meg egy-egy darabjuk. Nem véletlenül tesz el az ember lánya néhány holmit, még akkor is, ha tudja, hogy sosem veszi fel többet. Emlékek szövődnek az szálak közé, érzelmek itatják át. Egy régi csók emléke, egy felejthetetlen bulié és a fiatalságé. Nekem sok-sok olyan rongyom van, ami hordhatatlan, de mégis benne van a szívem egy darabja, így bedobozolva várja a majdani lányomat, aki kincsként fedezheti fel és újra életet lehelhet a nosztalgiámba. 



A felsőt nekem a hippi korszakot idézi, gyerekkoromban, de főleg tiniként erősen azonosultam az amerikai virág gyermekekkel, akik kommunákban éltek. Az öltözködésükért pedig egyenesen rajongtam, a Hair című filmet pedig kívülről fújom. Szeretem azt a tiszta szabadságot, amit stílusban megengedhet magának egy kócos, gubancos hajú, béke párti. Csak az emóciók határozzák meg a ruha választást, nincs olyan, hogy túl sok. Idén pedig végre visszajött ez a felfogás, nagyban hálásak lehetünk ezért sok külföldi és néhány magyar bloggernek is, akik az egyéniség kibontakoztatására teszik a hangsúlyt. Diktáld a divatot, ezáltal éld ki a vágyaid!
A buggyos új pedig higgyétek el a legmenőbb dolog 2016-ban, még ha nem is ezt mutatják az újságok.





A felső nem túl extra, de mivel a vállakat is megvillanthatom benne, megvan az a fajta játékossága, ami engem éltet a ruha összeállításoknál. Fantázia van benne. Alapdarabként is funkcionálhat, rengeteg kiegészítőt is elbír, emellett pedig nagyon kényelmes viselet, hiszen szellős vászonból van.
Kiegészítők terén a hátizsákra szavaztam, ami mostanság kedvencemmé vált. Nude, vaj színe jól kombinálhatóvá varázsolja, a bordó pompom pedig a cseresznye azon a  bizonyos habon. 






Napszemüvegnél törekedtem a különlegességre, ez a fehér, pillangó keretes darab igazán izgalmassá varázsolja az összképet.

Ebayről rendeltem jó pár hónapja egy kalapot, amit sokszor viseltem, de valahogy nem sikerült soha befotózni egyetlen szettben sem. Ezen a hűvösebb reggelen viszont jól tudtam kombinálni, egy melegebb napon pedig valami szalma verziót választanék.

Cipő tekintetében oda vagyok még mindig a balerinákért és ez a nude szintén egyik alapja a tavaszi ruhatáramnak. 







OUTFIT

Szoknya: Vintage
Felső: Vintage
Kalap: Ebay
Cipő: Skála
Táska: Háda
Karkötő: Anda Design
Napszemüveg: Bijou Market

Fotó: Pósán Enikő
Illusztráció: Győző Éva



Hogy tetszett Nektek ez a szett? Ti szoktatok női rokonaitoktól örökölni ruhát?